close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 0: 330D E46 verlies van pk's

Geachte mede lotgenoten,

Ik ben eigenaar van een E46 330D. onlangst tweedehands gekocht met een turbo die stuk was.

Motor heeft teweinig pk's

Nu heb ik de Turbo vervangen, een andere Cat gestoken, en een nieuwe onderdruk vatje (met nieuwe regeling, die zit eraan), en nieuwe onderdruk kabels getrokken naar de motor toe. En nieuwe luchtmassameter.

Mijn probleem:
wagen komt niet snel opgang, heeft te weinig pk's (zelfs een 318d is sneller dan ik)....
van 0 - 40 duurt veel te lang, motor wil niet op toeren komen.
40-100 gaat al "vlotter" maar je hoort toch dat de motor teveel toeren doet en niveel vooruit gaat...
100- 140 of sneller ... pffff om te lachen!!

Kort gezegt, tussen de 0- 2500 toeren, weinig koppel, erboven iets meer.
Turbo (wastgate?) , gaat ook open en toe, stationair waargenomen (niet op roltestbank!)


Heeft iemand nog dit probleem??
Of beter, ... elke tip is welkom......



Mvg

Geplaatst door

Wallstreet20 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toen de luchtmassameter was vervangen, is het toen wel even beter geweest of niet ???

Euhm, "beter" niet echt.

Schokken, en sputteren, en tegelijk daarmee plof plof geluiden in de uitlaat...

Dit is echter nieuw, na het vervangen van de Elektronische sturing, juist voor de Turbo. (drukregelaar met drukvatje)...


GGrrrr,

Ik rij echt niet meer graag rond ...wordt er ziek van.
te denken dat ik elke dag mijn auto nodig heb, geen vervangwagen heb, en niet de middelen om direct even een andere te kopen, maar ok;.....

Frustraties Frustraties he... pffff tijd dat het weekend wordt... pppffffff

Wallstreet20 0

16 jaar

Waarom ik dat vraag is, omdat wanneer je de luchtmassameter hebt vervangen, je ook ALTIJD de DDE moet laten programmeren.
En toevallig heb ik ook een auto staan met dat stotteren en sputteren, als je het vacuumslangetje van de EGR klep af haalt is het dan weg ???

stekker van de raildruk sensor slecht contact heb dit een keer gehad weet zo niet meer wat toen klacht was of dat inhouden was

mark7253 0
badge

16 jaar

Euhm, ik ga dit wel is doen sevens... HOPELIJK kan ik daar redelijk makkelijk aan..pfff het zit ook allemaal lekker op elkaar in een 330d he ;)

Maar ik ga het zeker nog testen vandaag, vrijdag...; en laat het je weten.....



En wat heb jij dan als klacht?? of had jij?
Hoe ligt het verbruik dan bij jou?? bij mij, slaat het echt soms tot 20liter,aleja, de boord computer moet ik steeds resetten om juiste waarden te krijgen...en op mijn dashbord, lijkt het ook of hij altijd op 20Liter staat, vind het allemaal maar vreemd....

als ik het nu niet vind, ben ik verplicht van hem in bmw binnen tedoen denk ik... want ik mis die snelheid hahahaha

Wallstreet20 0

16 jaar

was een auto van klant op het werk kan je bij als pollenfilter en bak eruit haalt is een losse stekker voor te krijgen

mark7253 0
badge

16 jaar

Hey Peter,

Ik zou toch eens eerst de compressie meten van je motor...
Indien die nog goed is, zou ik het volgende eens checken:
Is de carterventilatie eigenlijk al vervangen? Hierin zit namelijk een filter die na verloop van tijd helemaal verstopt zit. Als dat filter verstopt zit kan dat een hoop problemen met de motor gaan geven...

Groetjes
Tim

GravenTim 0

16 jaar

Hey maar.. wat doet die carterventilatie dan??
Dit kan toch niet de reden zijn dat de auto geen vermogen heeft??
is het wel makkelijk om dit te vervangen??
Anders zou je zeggen dat je het na elke beurt ook maar gelijk vervangt...Toch??

beyazkurt_a 0

16 jaar

[quote=beyazkurt_a]Hey maar.. wat doet die carterventilatie dan??
Dit kan toch niet de reden zijn dat de auto geen vermogen heeft??
is het wel makkelijk om dit te vervangen??
Anders zou je zeggen dat je het na elke beurt ook maar gelijk vervangt...Toch??[/quote]
Hey Alpay,

Alleen als er olie in het huis van de carterventilatie staat en het filter echt verzadigd van olie is, dient het filter vervangen te worden.
De kans bestaat dan dat de motor op zijn eigen olie gaat draaien en dus op hol slaat.

zie hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Carterventi...
en hier: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
en hier: http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?p...

Mvg
Tim

GravenTim 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.