BMW 3-Serie: 330d stoot / houdt in / stottert

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 330d

Al rijdende in mijn 330d ontstond vandaag acuut een probleem: inhouden vanaf 120km/u. Ineens begint de motor in te houden, bij vol gas, bij een beetje gas en zelfs bij geen extra gas. En tot mijn verbazing ook in de stad: in de 3 bij 50 gestoot van de motor. En vervolgens ook stationair voor het stoplicht: 7 seconden mooi vlak lopen, paar keer stoten, weer vlak.

Kortom: de motor stoot en houdt in. Van het ene op het andere moment.

Wat het (haast) NIET kan zijn:
- Luchtmassameter: 80k geleden vervangen en 50k geleden geprogrammeerd bij de dealer.
- Nokkenassensor: al eerder gehad. Zorgde voor startprobleem maar eenmaal aan geen effect. Is vervangen (maar er is er nog een zegt men).
- Verstuivers: eentje was net niet 100%, de rest allemaal binnen de grenswaarde. Is geen onderdeel dat normaal acuut kapot gaat.

Auto heeft net een beurt gehad. Geen rariteiten. Trok tot vanavond als een lier. Ben wel weer net teruggestap op gewone diesel na 4 tankjes excellium. Maar daarvoor reed ik ook gewone diesel.

Mijn vaste BMW-specialist dacht telefonsisch aan de opvoerpomp en raadt me aan gewoon te gaan rijden, maar wel met meer dan 10 liter in de tank. Toch is het raar dat de pomp ook tijdens het rijden hapert. Tsja...

Wie heeft nog suggesties? Alvast dank!

dabrock99

Geplaatst door dabrock99 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

BMW320D (0), 15 jaar geleden

het kan een voorteken zijn dat de brandstof pomp het gaat begeven, heb dit zelf ervaren met een 320d

dabrock99 (0), 15 jaar geleden

Dank! Er zijn meer geluiden die in die ricthing wijzen. Maakt het des te waarschijnlijker....

dabrock99 (0), 15 jaar geleden

Het is weer klaar.

Wat er mis was: de kabelboom van de computer naar de commonrail ofzo, eentje met vergulde contacten, was gecorrodeerd of versleten. Nieuwe kabel er op. Klaar. Kosten 145 euro.

Dat valt dus weer alleszins mee.

mikedieselpower (0), 15 jaar geleden

[quote=dabrock99]Het is weer klaar.

Wat er mis was: de kabelboom van de computer naar de commonrail ofzo, eentje met vergulde contacten, was gecorrodeerd of versleten. Nieuwe kabel er op. Klaar. Kosten 145 euro.

Dat valt dus weer alleszins mee.[/quote]
Phew...gelukkig dan maar. Want zo'n brandstofpomp is heel flink in de buidel tasten hoor. :'(

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.