BMW 5-Serie: 525tds e34

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Diesel, Motorcode: 6 Cyl Turbo Diesel

Hoi,

-Ik heb pas geleden een 525tds gekocht en tijdens het rijden kwam ik tot ontdekking dat mijn tempratuur meter eerst oploop tot het eerste streepje (3 in totaal, eerste streepje, dan middelste en dan de laatste streep) en dan als je wat langer aan het rijden ben dan daalt de temp.meter weer naar het blauwe toe en stopt op het aller laatste stukje blauw. net wel/niet blauw
Wat kan dit betekenen ?? is dit iets ergs of is dit misschien een foutje van me dashboardunit..of iets anders waar ik snel naar moet kijken..
-ow even iets anders als ik rij en ik laat me gas los en mijn mijn motor draait stationair (uitblollen).. en ik wil dan versneld weer gas geven, geeft de automaat een schokduwtje (doenck) op me achterwielen.. iemand enig idee wat dit betekent??
-Gaat je TDS sneller kapot als je hem chipt ? ( en er normaal mee rijd )

Ik hoor graag jullie reactie.

E34 5-serie TDS '93 met 3 ton op de teller

Groetjes en alvast bedankt,
Dex

Nordschleifer

Geplaatst door Nordschleifer (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

1 Reactie

mystikal_x666 (0), 16 jaar geleden

hallo,

Het zou je thermostaat ofwel je thermocontact kunnen zijn ... Heb het ook al eens gehad met een oude passat van mij.

Wat het chippen betreft, hoge kilometerstanden is het niet aangeraden om te chippen. als je het toch wil doen ga dan bij iemand die er verstand van heeft. Men hoort wagen eerst te testen op de rolbank en dan chippen op een dusdanige manier dat er niet het maximum uit wordt gehaald maar wordt gegekeken naar de de auto in't geheel.

CTH tuning (is wel in België) is een echte prof. Als je googled vindt het hem wel.

Hij heeft een 318 tds van een kameraad van mij gechipt (had toen 180.000km) heeft toen ook uitdrukkelijk gezegd dat hij er niet alles uit heeft gehaald om de "oude" motor niet te zwaar te belasten. je krijgt er de testresultaten van de rolbank mee (Pk / koppel) van voor en na het chippen. Heeft hij fijn mee gereden tot 230.000km en daarna verkocht. nooit niets aangeweest.

Als het goed gedaan is moet je gewoon rekening mee houden dat bepaalde dingen harder verslijten zoals remmen koppeling turbo ... maar dat is maar minim.

Toch zou ik het je afraden met 300 000 op de teller


mvg, Tom

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.