BMW 7-Serie: 735 BWJ 2002 Olieverlies bij stationair rijden en zwarte rook

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: V8

Hallo,

Een vriend van me heeft het volgende probleem;

Bij stationair rijden komt er zwarte rook uit de uitlaat en is er olieverlies.
Als er op de snelweg gereden wordt; geen olieverlies geen zwarte rook.

Snelheid, trekkracht is allemaal in orde, wat wel opvalt is het volgende;
Auto heeft orgineel dubbeluitlaat aan de linkerkant, uit de rechterpijp komt geen rook, dus niet zwart maar helemaal niet?
Kan het zo zijn dat de katalysator vervuilt is of moeten we het probleem ergens anders zoeken.

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties!

Grt. Emre

Ps Probleem is geplaatst voor een vriend van me omdat ik hier ook behoorlijk goed geïnformeerd en geholpen wordt!

GreeNxEyeS

Geplaatst door GreeNxEyeS (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

Volgens mij klopt hier iets niet.
Een 735 met V8 loopt op benzine en ik dacht niet dat er ooit een 735d geleverd is.
Wel een 730d (6-cyl) of een 740d (8-cyl).
Ga naar onderstaande site en voer hier de laatste 7 tekens van het chassis-nummer in (staat op kentekenbewijs):
http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cg...
Post dan het resultaat (motortype) hier, anders kun je wel eens verkeerde tips krijgen.

GreeNxEyeS (0), 15 jaar geleden

Oldford, Thnx voor je melding..

Idd het is een benzine geen diesel, was een beetje laat geworden :-)

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

735i heeft een klep in de uitlaat zitten om geluid te reduceren. Klep is gesloten bij stationair en gaat open onder belasting.

Zwarte rook duidt op een brandstof probleem (te rijk). Kan een probleem met een lambda-sonde zijn of een lekkende injector of ergens lucht-lekkage.
Beste is om de auto te laten uitlezen en de waardes van de sensoren goed bekijken. Eventueel gecombineerd met een 4-gas meting.
Niet te lang mee doorrijden want als er echt veel brandstof ingespoten wordt krijg je problemen met de smering. Olie wordt verdund door benzine en nog belangrijker de olie op de zuigerwanden spoelt weg en een zuiger kan gaan vreten. Verder vinden de katalysatoren het ook niet echt lekker als er brandstof in de uitlaat gaat verbranden.

oldford (0) PRO, 15 jaar geleden

En? Rookt ie nog?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.