auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 7-Serie: BMW 728 e23 bj 86 loopt niet...

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2800cc

Hallo
Ik ben bezig met een bmw 728 e23 uit 86.
Er zit een 2800cc 6 cilinder in.
Het moet een crossauto worden..
Ik weet het het is zonde maargoed.
Ik krijg geen benzine.
Er zat ook een gasinstalatie in.
Bij mij heeft de motor ook nog niet gelopen sinds ik hem opgehaalt heb.
Gas heb ik compleet uitgebouwd en alles weer normaal aangesloten.
Zit hier in deze auto nu een brandstofpomp in de tank of onder de auto.
Ik kan op dit moment de auto moelijk aan de onderkant bekijken omdat ik geen brug heb en de auto zeg maar ingeparkeerd staat in de schuur.
Zitten er misschien ergens zekeringen die ik niet kan vinden?
Heb alleen de zekeringen onder motorkap gevonden.
Vonk heb ik wel maar er komt geen benzine.
Heeft er iemand een tip waar ik zou moeten zoeken.
Groeten Bart

Geplaatst door

Bartuz (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

niemand een tip voor mij??

Bartuz 0

15 jaar

als je er boven een scheut benzine ingooit loopt hij dan wel

kan ik even proberen maar ik heb wel een vonk dus dan zou je denken dat ie toch moet lopen ofniet??

Bartuz 0

15 jaar

met denken komen we niet ver..als je eerst even probeert om wat benzine in de inlaat te nevelen,en kijken of hij wel ff loopt..zo ja..zoek het dan in de benzinetoevoer,zekering,relai,pomp oid..

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

???

JAN/DODGE 0
badge

15 jaar

Kon er van de week nog niet naar kijken maar dat doe ik volgende week ok jongens

Bartuz 0

15 jaar

Er zat een kabelbreuk vlakbij de brandstofpomp en de pomp werkte ook niet.
Dus een andere pomp eropgezet en de bekabeling gerepareerd.
Nu loopt ie wel maar slaat meteen weer af.
Nog ff verder zoeken.
Hij lekt ook bij de injecktierail.
Niet bij de retour maar er zit een slang in het midden van de rail en die loopt naar een sensor onder het inlaatspruitstuk en daar lekt brandstof uit.
Weet iemand waar die sensor voor is??

Groeten

Bartuz 0

15 jaar

Ok ik heb een brandstofleiding vervangen en de lekkage is nu ook over.
De auto heeft dus op gas gelopen he maar hij loopt elke keer maar even.
Ik heb nieuwe bekabeling na de brandstofpomp gelegd en daar staat constand stroom op.
Als ik de auto start loopt ie 5 seconden gewoon en dan slaat ie af.
Ik denk zelf dat de injecktors onderbroken worden ofzo want hij verzuipt ook niet.
Zou er nog een kastje of relais ergens tussen zitten die de injecktors uitschakeld??
Zou iemand mij kunnen vertellen waar ze die inbouwen want ik kan dat niet vinden.
Of iemand andere iedeen?
Ik las ergens iets doorverbinden maar waar en wat moet ik doorverbinden??
Please help me!!!

Groeten Bart

Bartuz 0

15 jaar

Bart ik zou even voorzichtig zijn als je wat gaat doorverbinden..hij moet n.l ook zo goed lopen.

[url=http://img191.imageshack.us/my.php?image...][img]http://img191.imageshack.us/img191/223/b...[/img][/url]

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Nee ik verbind niet zomaar iets door maar ik heb ergens gelezen dat je ergens iets door moest verbinden wat met het gas te maken had.
En de auto start gewoon op benzine en loopt ook meteen goed maar stopt er gewoon mee na 5 seconden.
En als je weer start loopt ie weer gewoon goed en slaat dan weer af.
Net alsof er iets word onderbroken door een relais ofzo??
Maar ik weet niet wat en hoe...
Heel vervelend

Bartuz 0

15 jaar

Controleer de dingen eens die in het schema stonden.

De brandstof druk moet 3 bar zijn zonder vacuum.

Heb je ook al eens naar de contactpunten gekeken ?

stefan84 0

15 jaar

De injecktors heb ik verwijderd en schoongemaakt.
ALs je ze test gaan ze gewoon los maar de injecktors worden niet aangestuurd..
Net als de brandstofpomp werkt ook gewoon maar word ook niet aangestuurd.
Er moet dan toch ergens een onderbreking zitten ofniet??
Iets wat met het gas te maken heeft..
Contacktpunten zijn goed en de brandstofdruk is goed als je hem appart aanstuurd de pomp.
Er moet toch ergens een relais zitten wat de pomp en injecktors aansturen??

Bartuz 0

15 jaar

Ja,zeker heeft deze er ene,controleer dat relai eens..volgens mij onder de motorkap te vinden.

stefan84 0

15 jaar

Weet jij welk relais dat moet zijn??
Op welke plaats die zit in de zekeringkast??

Bartuz 0

15 jaar

Bartuz, de 728i heeft geen contactpunten (heeft standaard een electronische ontsteking). Waarschijnlijk zijn voor het gas de injectoren onderbroken, deze staan aan 1 zijde aan de vaste plus, en de andere zijde aan de ECU. Bij de L-Jetronic worden alle injectoren gelijktijdig aangestuurd (pulsen allemaal tegelijk).

LPG inbouwers gebruiken vaak 2 relais om de injectoren uit te zetten. Deze zitten n.l. per 3 aan de vaste plus.

CeesBMW 0

15 jaar

cees die relais weet je waar die ingebouwd worden en hoe ik die omzeil??

Bartuz 0

15 jaar

Vaak zitten aan de linkerzijde tegen het schutbord. Kijk meteen ook even of er wel spanning op de ECU staat. Die zit achter de rechterspeaker, groene draad moet 12v op staan.

CeesBMW 0

15 jaar

Er zit 1 relais bij de zekeringkast wat er volgens mij na de tijd aan in gemaakt.
Hier heeft ook de bekabeling van het gas aan gezeten.
Toen ik de auto kocht was dit echter allemaal afgeknipt.
Dus ik weet niet precies van hoe wat en waar.
En heb nog nooit met een gasauto gewerkt..
Ik kan anders wel wat foto's van de relais en zekeringkast sturen dat je me kunt vertellen van wat ik moet doen.

Bartuz 0

15 jaar

Dat is goed, maak ook even een totaalplaatje (kan ik alles even goed bekijken ;-)

CeesBMW 0

15 jaar

Hey cees als ik constand stroom op de injecktoren zet zou die dan wel lopen??
Of word dat per inspuiting geregeld?
Foto's komen er aan hoor.
Heb het nogal druk met andere dingen..

Bartuz 0

15 jaar

Nee, de injectoren worden gepulseerd aangestuurd vanuit de ECU, de andere kant zit op de vaste plus. Dus niet permanent stroom erop zetten !

CeesBMW 0

15 jaar

Heb het opgegeven.
Komt een volvo motor in en de bmw motor gaat in de verkoop.
Kom der niet uit

Bartuz 0

15 jaar

Bij LPG op injektiemotoren in die tijd werd er gestart op benzine en daarna overgeschakeld op LPG.

Dit kan op tijd (na x sec), op toerental, of ingewikkelder (temperatuur en toerental, ...). Waarschijnlijk heeft jouw auto een installatie die op tijd overschakelt en staat die nu op LPG. Dus na x sec worden de injektoren uitgeschakeld en de LPG ingeschakeld. Vermits de LPG weg is, valt hij dan stil.

Zit er geen schakelaar in om over te schakelen van LPG naar benzine en omgekeerd ? Als je die vindt, is die nog aangesloten en staat die op benzine ?

Vermits de LPG-installatie achteraf is ingebouwd is er geen vaste plaats van de komponenten. Het enige wat je kan doen is de bedrading volgen.

Een ander merk motor inbouwen lijkt me nog complexer dan vinden wat er hier mis is.

Harald4118 0

15 jaar

ja precies..dalijk kom je van het één in het andere probleem..het is hoe dan ook op te lossen,soms zit het mee en som ook tegen..maar achter de pc is het niet altijd even gemakkelijk.

Maar waarom uberhaupt een Volvo motor ? Lang leve de beemer..

stefan84 0

15 jaar

[url=http://img32.imageshack.us/i/19062009869...][img]http://img32.imageshack.us/img32/8409/19...[/img][/url]

[url=http://img32.imageshack.us/i/25062009883...][img]http://img32.imageshack.us/img32/4622/25...[/img][/url]


[url=http://img32.imageshack.us/i/05072009904...][img]http://img32.imageshack.us/img32/4643/05...[/img][/url]

Zo hier het resultaat van een paar weken hard werken.
Bmw motor eruit en een volvo 244 motor erin.
Alles pas gemaakt en hij reed perfeckt!!
Heb er ook nog een prijs mee gewonnen.
1ste prijs zware wagens!

Bedankt allemaal!!

Bartuz 0

15 jaar

Nou kijk eens aan,is al het werk niet voo niets geweest,en is het toch nog 'goed gekomen'

Bedankt voor de feedback.

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.