BMW 5-Serie: ABS computer?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 525 tds

Hallo allemaal,

Ik heb een bmw 525 tds e39 uit 1998 mijn abs en asc lampje blijven branden in de dashboard en de toerental blijft hangen tussen 2500 en 3000 toeren ik moet dan naar de S stand schakelen en dan terug naar D dan komt de toerental terug. Heb het uit laten lezen en er werd gezegd je moet beide abs sensoren voor vervangen. Heb dit van het weekend gedaan de lampjes gaan uit maar komen na een tijdje weer terug en als de lampen uitgaan dan remt de auto soms gelijk op de abs ook de toerental loopt vast bij de 3000. Kan het zijn dat mijn abs computer stuk is?

bempie2001

Geplaatst door bempie2001 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Volgens mij loopt hij buiten je ABS probleem ook in noodloop zo te lezen..

Nogmaals laten uitlezen, zowel de motor, versnellingsbak als ABS en noteer de storingscode's eens hier neer..

Volgens mij zijn het een aantal problemen..

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Volgens mij heeft het asc niets met de voorste abs sensoren te maken bij deze modelen, abs computer kan maar dan zou je hem uit moeten laten lezen maar dan ook alle systemen. Vaak krijg je dan allerlei canbus fouten plus allerlei andere onlogische foutcodes waardoor de automaat ook in de noodloop gaat. abs computers van deze computers gaan wel heel vaak kapot alleen zou ik eerste een diagnose laten stellen voordat je de computer gaat verdenken.

gr Martin

bempie2001 (0), 14 jaar geleden

Goedeavond heren,

Bedankt voor jullie reactie. Ik mijn auto al volledig laten uitlezen volgens de beste man was alles goed op een paar dingen na dat waren de abs sensoren links en rechtsvoor iets met mijn 2e sleutel en airbagmatje passagiersstoel was niet goed. Als de toerental vastloopt en ik trap de kickdown in richting de 4/5000 toeren en terug laat komen schakelt hij weer goed ik kan het ook regelen met het schakelen naar de S stand en dan weer terug naar de D dit gebeurt niet altijd dat de toerental vastloopt. Automaatbak is ook uitgelezen gaf geen problemen aan. Heb het laten uitlezen bij Advanced Engineering in Barendrecht. Volgens een monteur die regelmatig zulke autos krijgt, ligt het aan mijn Abs computer onder de motorkap. Ik zal voor volgende week een afspraak maken om opnieuw uit te laten lezen.

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Als je hem al uitgebreid hebt laten uitlezen is het opnieuw uitlezen niet nodig. Als een ervaren monteur deze diagnose heeft gesteld zou ik daar op af gaan. Een abs computer kun je ook goed laten repareren.

gr Martin

bempie2001 (0), 14 jaar geleden

Ik heb ze op ebay 2e hands gezien voor 160 euro (12 mnd garantie) en gereviseerd voor 190 euro (3 mnd garantie) is het rendabel om de kapotte te reviseren of een gereviseerde te kopen?

Misschien weten jullie ook wat het probleem is met mijn benzinetank. Ik heb nog een halve tank met brandstof maar toch valt de auto uit ligt het dan aan de opvoerpomp?

gr. Bempie

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

2e hand zou ik niet kopen, die dingen zijn er berucht om dat ze kapot gaan, zeker die van 1998 tot 2000, als je een gereviseerde kunt kopen voor 190,- zou ik dat doen, je kunt je eigen ook laten repareren bij bv AC Tronics. Benzine tank kan een probleem zijn met het overpompen van de brandstof van de ene naar de andere kant van de tank, of een verstopt brandstoffilter.

gr Martin

bempie2001 (0), 14 jaar geleden

Ik zal er volgende week naar kijken heb ook .ergens gelezen dat het misschien ook aan mijn achter abs sensoren kan liggen dat mijn toertal blijft hangen bij ongeveer 3000 toeren.
Alvast bedankt voor je reacties.

Gr. Bempie

truckerbmw328 (0), 14 jaar geleden

ja klopt, want het snelheidssignaal komt van de abs sensoren.

gr jeroen

bempie2001 (0), 14 jaar geleden

Hoi jeroen,

Kan het dan zijn dat het probleem ligt aan mijn achterwiel sensoren want nu schakelt mijn auto wel naar 1 versnelling maar het opschakelen na de 1e moet ik handmatig doen doormiddel van eerst in de sportstand en dan weer terug naar de drive en het terugschakelen moet ook zo ook.

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Snelheidssignaal komt van de linksachter sensoren, maar dan is er ook een foutcode opgeslagen en is dus makkelijk uit te sluiten.

gr Martin

bempie2001 (0), 14 jaar geleden

Ok bedankt moet mijn auto nog een keer laten uitlezen zal eind van de week worden jullie horen het nog wel

Gr. bempie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.