BMW 3-serie 2000: Achterruitverwarming

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 194E1, Motorinhoud (cc): 1900, Vermogen (kw): 87

Als ik de auto op contact zet gaat het lampje van de achterruitverwarming branden ?
Kent iemand dit probleem
Als ik vervolgens op het knopje druk gaat deze weer uit
Waar zit het relais bij de sedan ?

Ik hoor graag van jullie
Gr John

jverhoeven

Geplaatst door jverhoeven (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Ehombie (55) PRO, 5 maanden geleden

Afh van uitvoering….ik denk dat dit bij jouw het geval is obv bmw info

Heated rear window

Rear window defogger

Defrosting phase:

After switching on the ignition , the rear window defogger is switched on when operated for the first time for 10 minutes or 17 minutes depending on the coding . Undervoltage monitoring is not active during this period of time.

Post-heating phase:

The post-heating phase starts up if the rear window defogger is activated once again after initial switch-on. Clocked operation of the post-heating phase switches the voltage supply for the rear window defogger relay at alternating intervals of 40 seconds ON and 80 seconds OFF.

Undervoltage monitoring:

Untervoltage cut-out is active during the post-heating phase . The terminal 30 voltage is evaluated in the control unit and the relay for the rear window defogger is switched off if the voltage drops below 11.4 V . The time counter is stopped . The function indicator , however, does not go out. The relay for the rear window defogger is switched on again if the terminal 30 voltage reaches a value above 12.2 V . For this purpose, the threshold value must be applied for at least 1 second.

    Wil je dit uitzetten, zal dit wel gecodeerd kunnen worden schat ik in…. - Ehombie (55) PRO, 5 maanden geleden

jverhoeven (0), 5 maanden geleden

Hoi Ehombie
Dit heeft hij nooit eerder gedaan ?
Of zou een zwakkere accu de oorzaak kunnen zijn ?
Het coderen kan het niet zijn dat is niet gebeurd
Ik hoot het wel
Gr John

Ehombie (55) PRO, 5 maanden geleden

Kan obv jouw informatie niks concreets meer zeggen....dan moet ik met live data aan de slag om te kijken wat er gebeurd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.