Het volgende, de auto (een 318 tds uit 96) heeft vermogen genoeg maar toch wil hij niet harder dan zo'n 145 km/h.Hetlijkt wel of er een soort toeren begrenzer in komt.De verbruiktsmeter valt dan terug naar 1:8 en de motor houd plots in.De auto wilt dan niet meer verder versnellen.wie weet wat hier aan de hand is ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Klinkt als uitlaat dicht door keramihs materiaal
van de kat.
effe cont;
groetjes
Ferdiv
de auto heeft geen kat. en is net apk gekeurd , de uitlaat was okee.
Brandstof toevoer ?
18 jaar
uit laten lezen bij de dealer !!
18 jaar
Mogelijk luchtmassameter defect.
18 jaar
bmw's van dit bouwjaar hebben GEEN luchtmassameter (wel een vuldruk sensor , en deze is goed).
De temp. sensor in het inlaat spruitstuk is wel defect.
de mogelijke veroorzaker ?
18 jaar
zit er een stop in toerental of of in snelheid, ik bedoel dus of er in iedere versnelling zo'n stop zit of allen bij 145km/h.
vr.gr.
Laatst had ik het zelfde met een 524 td van 1991 toen was de luchtinlaat manifold druk(>2bar) te hoog met als gevolg het terugregelen van de brandstof.Probleem was weg na het vervangen van de bijpas regelaar
18 jaar
Jan wat bedoel je precies met de bijpas regelaar ? De waste-gate van de turbo ? Hoe en wat vervang ik dan, hoe zie ik dat die van mij kapot is, en wat gaat mij dit kosten ?
Probleem is niet echt toeren afhankelijk, kan in zijn vier tot 4500 toeren door trekken.
18 jaar
Op die bmw 524 td was de controlbox p/n 11652245700 stuk. We kwamen erachter door de onderdruk te meten en die was veel te hoog .De c .box regel bij te hoge turbo druk de afvoer naar de uitlaat. De kosten weet ik niet precies meer niet boven de 100 euro .Het is makkelijk te controleren door even met je mond vacuum te zuigen en als je de klep niet beweegt of geen vacuum trekt heb je het probleem. Bij de 524 zit hij aan de rechterkant op de turbo met stangetje naar het uitlaatspruitstuk. Of het bij de 318 ook zo zit weet ik niet weet alleen dat het probleem gelijk was
18 jaar
Hallo, ben benieuwd of je het probleem al hebt gevonden en opgelost. Ik heb een 318tds uit 95 met het zelfde probleem. Prima op toeren te brengen in z'n 4 maar in z'n 5 komt hij niet boven de 150 uit. Er aat dan een soort duw door de auto en hij valt terug in toeren en gaat dan niet meer harder dan 140. Ik heb de collecteur en de vuldruksensor er al af gehaald en helemaal schoongemaakt, deze zat namelijk helemaal vol met aangekoekte olie. Hierdoor ging de motor veel soepeler lopen en pakte hij veel beter op in het opschakelen. Het probleem is er echter nog steeds. Jan bedoel jij met de klep de klep die de egr regelt. Oftewel het receculeren van de uitlaatgassen?? Heb overigens bij de bmw dealer gevraagt of het de LMM kan zijn, die zeiden ja. Kost 475 ex btw. Heeft dit model nu wel of geen lmm. Als iemand nog een idee heeft hoe ik dit probleem kan oplossen dan hoor ik dat graag. Vriendelijk bedankt alast.
18 jaar
dit type bmw is NIET voorzien van een lmm.Deen wat bedoel je percies met de collecteur?.
Ik ga morgen (woensdag) aan de slag met de auto.
18 jaar
collecteur is spruitstuk
vr.gr.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar