beste allemaal,
gaarne hulp bij het volgende. Ik ben in het bezit van een 320 coupe uit 2001 de 170 pk versie. de laatste tijd heeft hij het volgende probleem, vooral bij warme motor(dus na een snelweg rit) maar soms ook een tijdje daarna, maar nooit bij een koude motor.
het prbleem is dus het volgende: bij warme motor slaat de motor soms spontaan af. Dit is dan aleen bij erg lage snelheden(onder de 30 km/u) en dan alleen in zn vrij of met koppeling ingedrukt, situaties waarbij het tot nu toe is voorgekomen: auto laten uitrollen voor het stoplicht, tijdens parkeren, rijden over een woonerf(waarbij je dus regelmatig de koppeling indrukt)
het rare is nu dus, hij slaat niet af met een schok, dus zoals bij het te snel laten opkomen van de koppeling, maar geheel schok- en geruisloos, het is bovendien moeilijk te merken omdat de motor al zo stil is, het enige wat je dan ziet is dat het motor management tekentje gaat branden(dus niet het EML teken), en dat is dan het enige lampje dat gaat branden, dus ook niet het olielampje en acculampje.
heeft iemand ervaring met deze klacht?het si pas sinds een maand en is nu al zo'n 4 keer gebeurd. de motor loopt verder mooi stationair(op zo'n 750 toeren) alleen 10 sec na starten even een klein schokje en dan is het over.
het is denk ik dan niet de bougies of kabels..wat zou het kunnen zijn|?moet ik hem gewoon laten uitlezen?
alvast bedankt!
CoolDragon
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
oh ja na het uitvallen start ie weer gewoon perfect
Hij doet nu trouwens helemaal ninks meer, als je start lijkt het alsof hij wel wil oppikken(dus niet de accu) maar alsof alleen de startmotor het doet en de motor niet wil oppakken. nu branden de olie/accu en motormanagement lampje.
what could it be?
21 jaar
de auto staat trouwens voor het huis en krijg em niet aan de praat. bmw dealer niet echt in de buurt,
21 jaar
Tja,hij zal toch wel aan de testkast moeten bij dealer of specialist...Zo op afstand lijkt t op gever/sensor probleem
gisteren de auto naar de dealer gebracht voor de genoemde klacht en ook meteen een kleine beurt. ze hebben de bougies gecontroleerd, het MM uitgelezen,sensoren nagekeken, proefritten(3 stuks) gemaakt maar konden helemaal niks bijzonders vinden. Ook stationair toerental gekeken maar zit op normale waarde. Nadat de anwb hem weer aan de praat heeft gebracht geen klachten meer gehad, hopelijk blijft dat nu zo, maar heb nu nog steeds geen idee wat het zou kunnen zijn.maar ja, zal je altijd zien dat de klacht weg is op het moment dat je ermee naar de dealer gaat
20 jaar
gisteren de auto naar de dealer gebracht voor de genoemde klacht en ook meteen een kleine beurt. ze hebben de bougies gecontroleerd, het MM uitgelezen,sensoren nagekeken, proefritten(3 stuks) gemaakt maar konden helemaal niks bijzonders vinden. Ook stationair toerental gekeken maar zit op normale waarde. Nadat de anwb hem weer aan de praat heeft gebracht geen klachten meer gehad, hopelijk blijft dat nu zo, maar heb nu nog steeds geen idee wat het zou kunnen zijn.maar ja, zal je altijd zien dat de klacht weg is op het moment dat je ermee naar de dealer gaat
20 jaar
gisteren de auto naar de dealer gebracht voor de genoemde klacht en ook meteen een kleine beurt. ze hebben de bougies gecontroleerd, het MM uitgelezen,sensoren nagekeken, proefritten(3 stuks) gemaakt maar konden helemaal niks bijzonders vinden. Ook stationair toerental gekeken maar zit op normale waarde. Nadat de anwb hem weer aan de praat heeft gebracht geen klachten meer gehad, hopelijk blijft dat nu zo, maar heb nu nog steeds geen idee wat het zou kunnen zijn.maar ja, zal je altijd zien dat de klacht weg is op het moment dat je ermee naar de dealer gaat
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar