BMW 3-Serie: Alarm / startonderbreker BMW E30

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 L

Hallo ik heb sinds vanavond een probleem met mijn alarm en startonderbreker.

Ik was aan de auto bezig om de tellerbak/cockpit te demonteren vanwege een kapote kilometerteller.
Nou zit er naast mij stuurkolom (links) een bout die ik had moeten los draaien om te demonteren (een goud kleurig bout) dat heb ik ook gedaan vervolgens ging mijn alarm af (welke ik niet wist dat ik dat had, tot vandaag)
Zodra ik de bout er weer terug opdrukte dat die zeg maar weer goed contact had ging het alarm af maar bleven mijn gevaarslichten knipperen.
Ik heb hem toen geprobeerd te starten, hij draait rond maar slaat niet aan.. dus hij moet ergens onderbroken zijn als beveiliging.

Nu is mijn vraag waar kan ik zo'n startonderbreker vinden ??
En kan het zijn dat mijn start onderbreker via mijn alarm blok moet lopen?? omdat ik deze in een wanhopige laatste poging ook heb losgekoppeld.
Of weet er toevallig iemand of zo'n alarm zekering op enkel maar 1 plaats past in mijn zekeringen kast want heb alle grote los gehad.. Behalve zo'n langwerpige zwarte ( dacht dat die van de motorcomputer was.

naam van de alarmdoosje was volgens mij alarm radio 300R.. niemand weet toevallig niet of deze een orginele BMW alarm is ???

Alle raad is welkom

Groetjes

Nordschleifer

Geplaatst door Nordschleifer (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Hallo Dex

Staat er geen naam op het kastje ? Anders word het lastig.

Ik weet niet over welke 'bout' we praten, misschien kun je er een foto van maken ?

Het enige wat je kan doen, is de bedrading van de alarm unit volgen, en de onderbreker ertussenuit halen, meestal is de brandstofpomp / startmotor / motorregelapparaat onderbroken, dus van de alarm unit zullen 2 kabels van de onderbreker zijn, deze volgen, los halen en de 2 originele draden weer aan elkaar maken..

Dan zal hij weer moeten lopen, wil je ook van de knipperende lichten af, kun je de rest ook loskoppelen, meestal is dat los halen en klaar..

Gr Stefan

Mogske (0) PRO, 14 jaar geleden

Meestal zijn de kabels op de fiche van het contactslot onderbroken.
Dacht de groene draad is +15
zwart/geel startmotor

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Serge

Als het alarm enkel op +15 ondebroken was, is de auto wel heel gemakkelijk weg te halen, en dan heeft het alarm/onderbreker ook weinig nut..

Mogske (0) PRO, 14 jaar geleden

ge moest eens weten hoeveel er zo rondrijden.
Bijna alle aftermarktsystemen hebben maar op 2 punten hun onderbreking.
+15(mazoutvalve of injectie) en startmotor.
De originele hebben er maar 1 !! maar dan via transponder rechtstreeks naar motormanagement.

GJBAutos (0) PRO, 14 jaar geleden

Orginele startonderbrekers van BMW uit 1990 werken niet met een transponder en onderbreken altijd minimaal 2 maar meestal
3 draden. Zoals Stefan al zei startmotor/DME/brandstof pomp.

gr Martin

Nordschleifer (0), 14 jaar geleden

Ja !! gelukkig ik heb het gevonden de kabels liepen heel netjes weggewerkt naar mijn bobine.. ik heb het ervan tussen geknipt en de andere weer gemonteerd.. en hij start gewoon weer :)

alarm heb ik maar geheel gedemonteerd zonder een afstandbediening heb ik er toch niks aan..

Dank je voor alle input..!

Groetjes
Dex

stefan84 (0), 14 jaar geleden

Bedankt voor de feedback Dex!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.