BMW 3-Serie: Auto blijft onregelmatiglopen

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Ik heb hier een BMW 318i staan van het jaar 2010. Hij kwam 2 weken geleden binnen met het probleem dat de auto bij koude start onregelmatig liep en stotterde, zodra de auto op temperatuur komt draait hij beter.

Zodra je er een proefrit mee maakt, rijdt de auto zonder problemen, zodra je er stil mee komt te staan en je geeft rustig gas, gaat het storingslampje knipperen met de foutcode: "coverslaande verbranding" (29CE)

Bmw dealer zelf, heeft 2 motorsteunen vervangen, omdat ze dachten dat het stotteren daarvan kwam.

We hebben de bak erachter uit gehaal en vliegwiel bekeken maar daar was ook niks mee.

Na vele onderzoek kwamen we er op uit dat de ketting best wat uitgerekt was, dus na overleg met dealer toch maar besloten om de kettingset te vervangen met alle benodigde speciaal gereedschap.

Nadat de kettingset erop zat, even de auto aan het lopen gelaten bleek het even goed te gaan echter na een proefritje kwam het oude probleem weer tevoorschijn, dit x met de foutcode "Stikstofoxidesensor-warmte", ook wel bekend als de NOX sensor.
Gisteren hebben we een nieuwe NOX sensor erin geplaatst, ingeleerd.

Wanneer we nu de auto starten, trilt hij nog erger dan het was, foutcode van de NOX sensor is echter wel verdwenen, maar het lijkt nu alsof het vervangen van de ketting en de NOX sensor totaal geen invloed hebben gehad op de gehele situatie...

Net weer vanochtend de auto gestart, loopt erg onregelmatig, versnellingspook trilt hard mee, maar zodra je er een proefrit mee maakt en de auto komt op temperatuur, loopt de auto stationair beter.... wanneer je stil komt te staan, en je geeft een beetje gas krijgen we weer de storing: overslag cilinder 4

Iemand een idee??

barnogarage

Geplaatst door barnogarage (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

13 Reacties

janh5107 (0) PRO, 9 jaar geleden

inlaat gedeelte kontroleren op valse lucht met b.v een rookmaschine.

barnogarage (0) PRO, 9 jaar geleden

Bedankt voor de tip, gaan we nu gelijk doen.

Nog een opmerking, we kwamen er vanmiddag achter dat de auto een liter koelvloeistof miste...

"auto loopt stationair onregelmatig, zodra je rijd met de auto zijn er problemen"

barnogarage (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=janh5107]inlaat gedeelte kontroleren op valse lucht met b.v een rookmaschine.[/quote]
Janh5107, we hebben gecontroleerd op valse lucht, de inlaat eruit gehaald gekeken naar lekke slangen maar hebben niks kunnen vinden.

De klant verteld ons, dat dit probleem, van stationair onregelmatig lopen is gekomen, na een ongeluk aan de rechtervoorkant. Bij herstel van de schade hebben ze 2 motorsteunen vervangen omdat ze dus dachten dat het daarvan kwam...

Iemand een idee??

GJBAutos (0) PRO, 9 jaar geleden

Wat voor een motor ligt er in deze auto? N43 of N46?

gr Martin

barnogarage (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=GJBAutos]Wat voor een motor ligt er in deze auto? N43 of N46?

gr Martin[/quote]
N43 motor

GJBAutos (0) PRO, 9 jaar geleden

Controleer de injectoren, deze kunnen bij een aanrijding beschadigen.

gr Martin

barnogarage (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=GJBAutos]Controleer de injectoren, deze kunnen bij een aanrijding beschadigen.

gr Martin[/quote]
Op welke manier controleren?

GJBAutos (0) PRO, 9 jaar geleden

Zelfde motor. Piezo element kapot.

https://www.youtube.com/watch?v=K-cjJXlv...

gr Martin

barnogarage (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=GJBAutos]Zelfde motor. Piezo element kapot.

https://www.youtube.com/watch?v=K-cjJXlv...

gr Martin[/quote]
Topper! Gaan we morgen gelijk testen! ik hou jullie op de hoogte

barnogarage (0) PRO, 9 jaar geleden

[quote=GJBAutos]Zelfde motor. Piezo element kapot.

https://www.youtube.com/watch?v=K-cjJXlv...

gr Martin[/quote]
We hebben de piezo verstuivers eruit gehaald en getest maar niks aan de hand...

Nou vraag ik me af of de EGR kapot zou kunnen zijn.. Aangezien hij een liter water miste..

Wat denken jullie??

barnogarage (0) PRO, 9 jaar geleden

iemand die me kan helpen?

carlosvdk68 (0) PRO, 9 jaar geleden

Carterpan er wel onderuit gehad tijdens ketting vervangen?
Staan dus de balansassen wel op tijd..zo gauw de krukasbout los is, verlopen de assen gelijk, en trilt de hele auto gigantisch..

Herman BMW (0) PRO, 9 jaar geleden

Net wat Carlos zegt controleer je balansassen of deze op tijd staan!
Je zegt dat je de injectoren hebt getest, maar het komt zeer regelmatig voor dat deze lekken en bij de dealer is er een druktest ( raildrukcontrole ) in de testkast verwerkt. Gelijk lagedruksensor controle.
Laat dit eventueel voor de zekerheid controleren.
Heeft de auto de Terugroepactie van de bobines al gehad?
Bougies ook tijdig vervangen bij deze arm mengsel motoren.
Als blijkt dat de injectoren en de ontsteking in orde zijn zou ik compressie gaan meten..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.