close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: BMW 318i E46 Bouwjaar mei 1998 Kilometerstand 233000km

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: M43

Mijn radiator lampje ging na ongeveer 150km branden, als ik dan weer had bijgevuld,
duurde het weer 150km voor het opnieuw ging branden.
Heb mijn waterpomp vervangen en nu duurt het 800km voordat het lampje gaat branden, dus
is het wel verbeterd, de waterpomp was dus niet helemaal goed meer, ondanks dat je het nergens
zag lekken.
Iemand een idee waar ik moet zoeken om dit op te lossen.

Mvgr,
Ron

Geplaatst door

bmwrijder (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Af laten persen, meest voorkomende lekkage zit achter op de cilinderkop, kunststof aansluiting vergaat en gaat dan lekken.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

Beste Martin,

Die kunststof aansluiting zit die tussen het brandschot en cilinderkop?
Bevind zich dit buiten de cilinderkop?
Is dit soms de aansluiting die naar je kachel element gaat die
in je interieur zit?

Mvgr,
Ron

bmwrijder 0

10 jaar

Juist.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

10 jaar

Beste Martin,

Heb eindelijk even tijd gevonden om hiernaar te kijken.
En inderdaad als ik daar bij die aansluiting voel dan heb ik
koelvloeistof op mijn vingers, ik heb een nieuw onderdeel besteld.
Dinsdagmiddag ophalen en later in de week installeren.
Ik laat de afloop nog even weten.

Mvgr,
Ron

bmwrijder 0

10 jaar

Hoi Ron,

Vraag ik mij wel af wat er te zien was aan de oude pomp. Heb je oud en nieuw vergeleken?
Iets bijzonders te zien aan de oude pomp?

Gr,
Hendrik

Hendrixx 0

10 jaar

Beste Martin,

Bedankt voor je waardevolle tip, het was inderdaad die kunststof aansluiting die richting het interieur gaat naar de kachel.
Het gedeelte wat in cilinderkop gaat was helemaal verpulvert en stuk.
Dank je voor deze waardevolle informatie.

bmwrijder 0

9 jaar

Hallo Hendrik,

Ik heb eerst mijn waterpomp gedemonteerd en het viel mij op dat hij geen speling had
en ik voelde de keerringen ook slepen, heb hem toen gemonteerd met een nieuwe afdichting
ring, omdat deze er niet goed uitzag, maar dat was dus niet de oplossing.
Ik heb toen gedacht misschien is er toch een lekje waaruit de koelvloeistof verdampt,
maar ik vond het al vreemd toen ik nieuwe bestelde bij de BMW dealer dat die zei het
niet op voorraad te hebben, en dat ze nooit stuk gaan.
Dus ik denk dat ik de waterpomp voor niets heb vervangen, ondanks de 233.000km die hij had gelopen.

bmwrijder 0

9 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.