Beste, ik zal mibn verhaal zo duidelijk genoeg proberen maken, dus een 3maand geleden een bmw e46 316i benzine van 2000 gaan ophalen toen leek die goed en netjes te zijn na het rijden naar huis "motormanagement" springt aan, meteen door dat die man al van dit soort mensen zijn die gwn het geld willen, oke geen probleem niets aan te doen dan het zelf op te lossen.
Int begin het lampje brande maar nies van te merken eerlijk gezegt maar nu wel, dus sinds kort begint de auto als hij koud is dus minstens 5uur rust te hebben gehad bij vertrek NIETS op te trekken maar bijna niets en springen dus eigenlijk precies dat benzine eigenlijk op is dus als uw benzine op is dan springt hem zo en dat is dus zo elke ochtend maar dan met een geluid onder de auto kan het geluid niet echt beschrijven en wat er ook heel duidelijk op te merken is, is dat hij als ik op trek of rij opeens soms op 2000-3000 toeren blijft hangen en dat is zeer vervelend want als ik dan van vitesse wil veranderen blijft hij hangen en dat is zeer vervelend, ook als ik rij ofz en stop aan rode lichten blijft die soms op 2000 toeren heeeel vervelend, ik ben al verschillende keren garage geweest maar ja je kent dat wel, ieder zegt iets anders, soms ist katalysator en soms turbo en dan soms luchtmassameter, ik weet het zelf ook niet meer wat en waar ik ze moet binnen brengen? Iemand die het kan weten voor mij en mij wat tips kan geven aub? Hopelijk kan dit snel in orde komenðŸ˜
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou beginnen om de auto uit te laten lezen.
Doe dit bij een goede garage of BMW dealer.
Plaats dan de gevonden foutcodes hier, dan komen we misschien wat verder.
Hans , ik wou mijn bericht net bewerken maar het lukte niet, ik wou nog bij schrijven dat ik het meteen heb laten uitlezen bij een bmw dealer na dat de motormanagement is aan gegaan en de fout code die erop kwam was 171 valse lucht. Zou niet weten van waar die komt, de garagist heeft wat buizingen vervangen die naar motor leiden die wat versleten waren maar daar lag het dus niet aan helaas? Heb ik nu mss wat meer info gegeven? 😔
7 jaar
Waar je niet de auto naar binnen moet brengen is bij iemand die denkt dat het probleem aan de turbo ligt.
Dat onderdeel heeft jouw auto niet.
Oldford , oh dankje zou het niet weten of die het anders wel zou hebben, aan wat zou het anders kunnen liggen pfff?
7 jaar
Foutcode 171 betekent NIET valse lucht. De foutcode geeft aan dat er een grote afwijking in het mengsel zit.
Het mengsel kan te rijk zijn of te arm. Welke van die 2 voor jou geld, weet je pas na het uitlezen van de zogenaamde fuel trim.
Aangezien je niet klaagt over een erg hoog brandstofverbruik denk ik dat het mengsel te arm is.
Dat KAN veroorzaakt worden door valse lucht, maar ook door een verouderde luchtmassa meter of een te lage brandstofdruk.
Doorrijden met deze fout kan leiden tot een defecte of zelfs dicht gesmolten katalysator.
Dat zou kunnen verklaren wat het geluid is dat je hoort - uitlaatgas die onder druk ergens ontsnapt.
De katalysator is dan gevolgschade, niet de eigenlijke oorzaak.
Beste, heel erg bedankt voor jouw moeite en info, maar ik denk dat ik meer aan de kant zit van te veel brandstofverbruik want ze doet niet lang met mijn tank eerlijk gezegt.?
7 jaar
Ook met een te rijk mengsel kun je schade toebrengen aan de katalysator.
Ik denk dat die 3 maanden doorrijden misschien niet zo verstandig was.
Met laten uitlezen van de fuel trims weet je exact wat de computer denkt: een te arm of een te rijk mengsel.
Mocht er een te arm mengsel uitkomen, dan gecombineerd met een hoog verbruik denk ik aan een lek in de uitlaat voor bij de motor.
Oldford kijk ik ga vandaag hem nog snel laten chekken en laat je weten wat het resultaat was heel eeg bedankt voor de hulp en tijd! Enorm bedankt.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar