Beste,
ik heb het volgende probleem, wanneer ik een bocht naar links maak (redelijk sportief) met het gas erop, dan hapert de auto twee keer, alsof er even iets blokkeert. Het is enkel in een bocht naar links, iemand een oplossing ?
mvg
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dit ook als de tank vol is, het zou kunnen doordat de brandstofpomp niets aan kan zuigen doordat de voorraad brandstof in de tank naar een kant gaat. Het probleem zou dan met een volle tank niet moeten optreden.
Hans
Nee ik heb het gisteren pas opgemerkt en vlak daarvoor is de auto getankt
Wel is onlangs mijn nokkenassen eruit gegaan, maar daar heeft het denk ik niets mee te maken aangezien hij altijd goed loopt en enkel in een bocht naar links hapert, ik zit eerder te denken aan het differentieel of iets anders in de aandrijving?
Het is ook heel karakteristiek, hij hapert twee keer heel eventjes, 2 snokjes als het ware maar wel duidelijk merkbaar
15 jaar
Ik ging er vanuit dat de motor ging haperen,maar nu ik je eerste bericht nog een keer terug lees schrijf je daar niet over. Zit er misschien een antislipregeling op de auto die in gaat grijpen?
Hans
Haha ja die zit er op asc, maar deze is het zeker niet die ingrijpt, ik ben net weer een rondje wese rijden Ik maakte een lange bocht naar links in zn 3e versnelling bij zo'n 2500 3000 toeren en zegmaar om de halve seconde geeft hij een snok, het lijkt echt op iets wat in de aandrijving zit en zelfs in het differentieel ofzo. In een bocht naar rechts heb ik het nog niet opgemerkt.
Omdat hij dan snokt, hapert de motor ook wat natuurlijk want die loopt gewoon mee in de andrijving
15 jaar
Dan zou ik het zo ook ff niet weten.
Hans
Zou dit ook eventueel de handrem kunnen zijn die blokkeert? het euvel doet zich voor wanneer een scherpe bocht wordt gemaakt, daarbij tordeerd ook het een en ander
15 jaar
ben nu een tijdje verder en heb de oplossing gevonden, het was een slechte bobine op cilinder 1
op een gegeven moment kreeg de auto het ook bij het optrekken, maar opzich vreemd dat het in het begin alleen in de bochten was
Nu reed ik deze week weg met de auto en af en toe sloeg de motor een keertje over, geen ontbranding dus, zou er dan nog een bobine kapot kunnen zijn of misschien een slecht contact?
En dan nog een vraagje, wanneer de motor een keertje overslaat wordt dat dan ook opgeslagen in de computer of slaat hij slechts iets op wanneer hij in noodloop gaat?
15 jaar
Het ligt er een beetje aan wat het probleem veroorzaakt maar niet 'alles' word opgeslagen en natuurlijk geen mechanische dingen..
Ik zou hem eens laten uitlezen..kan best een bobine of bougie o.i.d zijn,maar uitlezen is niet zo duur als luk raak op het oog wat onderdelen te vervangen..
Even een ander vraagje,waarom is de nokkenas eruit geweest ?
Gr Stefan
15 jaar
Omdat ik sportnokkenassen gekocht had (voor een mooi prijsje van een kennis Sportnokkenassen+aangepaste computer+aangepast inlaatspruitstuk), maar die heb ik er terug uit gehaald omdat ze nogal erg sportief waren ze waren ook eigenlijk bedoeld voor een 2.8 motor. Mijn auto stond wat veel te schudden, dus vandaar
Ik heb nu nog wel een m50 inlaatspruitstuk erin zitten en dat scheelt ook al behoorlijk wat pk's
Maar mijn auto is vorige week uitgelezen en toen bleek dat de bobine op de 1e cilinder defect was, nu is die vervangen maar het probleem doet zich nog steeds voor ofja hij stottert bij vochtig weer, bij droog/warm weer is er geen probleem
15 jaar
het probleem is inmiddels opgelost, vervanging van de bobine op de 1e cilinder leverde geen oplossing echter wist mijn monteur niets anders te bedenken dan een slechte bobine.
Ik heb toen al mijn bobines eruit gehaald en bougies gecontroleerd, deze waren allemaal goed, vervolgens het hele zaakje terug gezet waar het gezeten had en toen ik mn auto starte liep hij niet op alle cilinders, dus toen is de desbetreffende bobine volledig gestorven.
Vervolgens de auto uitgelezen en gaf een falende ontsteking op cilinder 4, dus ook deze bobine vervangen en het probleem is hiermee opgelost. Ik vind het alleen nog steeds vreemd dat het euvel zich in het begin alleen in bochten voordeed. ( iemand die een kapotte bobine heeft gehad weet hoe het voelt ) Later echter had ik het ook gewoon bij het optrekken op een rechte weg.
Maar het probleem is gelukkig gevonden, dankjewel voor jullie reacties
15 jaar
bedankt voor de feedback!
Gr Stefan
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar