Drie weken terug maakte de auto een sissend geluid tijdens het optrekken en begon op hetzelfde moment ook in te houden.
Het sissend geluid bleek de luchtmassameter te zijn die los was gegaan.
(Ik weet niet zeker of het de luchtmassameter was, maar het was een stekker die connectie had met de brandstofpomp en ergens achter op het motorblok was bevestigd. Volgens de monteur de luchtmassameter, maar ik dacht dat zo'n ding veel groter was en deze was als een luciferdoosje)
In ieder geval was het suizende geluid opgelost, alleen nu houdt de auto nog steeds in.
Ik merk het voornamelijk in de 4e versnelling dan duurt het rond 2500 toeren een paar seconden voordat de auto echt begint te trekken.
Kan het zijn dat de computer gereset moet worden, omdat die stekker (luchtmassameter) los is geweest? Of is er echt iets stuk?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Paul,
Ik had identiek hetzelfde probleem. Bij is de luch massa meter vervangen.. Het probleem is nu een stuk minder. Voor mijn gevoel moet ie echter toch og wel wat beter trekkken, maar ik las elders dat de computer geupdate moet worden ivm nieuwere versie LMM.
Succes!
Kris
U luchtdebietmeter is hoogstwaarschijnlijk kapot, komt zeer veel voor bij de 320d. Geloof dat ze nu wel een verbeterde versie van diezelfde luchtdebietmeter hebben uitgebracht.
20 jaar
Is een luchtdebietmeter iets anders dan een luchtmassameter. De meesten zeggen direct dat het aan de luchtmassameter ligt, maar dat is bij mij volgens mij niet het geval.
Hieronder mijn probleem nog iets uitgebreider:
de motor houdt in tussen de 2500 en 3000 toeren. Wanneer ik het gaspedaal intrap en blijf trappen zeg maar, dan valt tussen de 2500 en 3000 toeren het vermogen voor 1 seconde of twee iets weg.
De verbruiksmeter, die bij volgas rechts in de hoek staat, gaat ook een kwart terug. Even later trekt ie ineens wel verder.
Daarnaast mis ik naar mijn idee vermogen beneden de 2000 toeren.
Vooral wanneer ik in de 4e rond de 60 rijd, dan krijgt de motor er pas weer trek in wanneer ik boven de 2000 toeren zit. Of ik moet terugschakelen. Een 2 liter diesel zou juist in de lage toerengebieden sterk moeten zijn. Voorheen was dit gewoon goed, maar nadat er problemen zijn geweest met de luchtmassameter is het nooit meer goed gekomen.
20 jaar
Een luchtdebietmeter is het zelfde als de LMM, ben toch zo goed als zeker dat de LMM de problemen veroorzaakt. Let wel , als je de LMM vervangt, moet de software ook geupdated worden anders heeft de nieuwe LMM totaal geen nut.Maar dit doen ze automatisch bij de dealer als je de LMM laat vervangen , misschien krijg je nog een tegemoetkoming omdat BMW met een verbetering is uitgekomen... Succes
20 jaar
Paul,
Vandaag mijn update bij de dealer ontvangen... Mijn auto loopt weer perfect. Ik had exact hetzelfde probleem als jij omschrijft (behalve het sissen). Bij mij is nu de LMM vervangen (scheelde iets) en nu de software geupdate (scheelt heeeel veeeel). Dus ik zou zeggen ga even naar je dealer en laat de software update erop zetten. Dit is duidelijk nodig voor een nieuwe LMM. (Als je die er tenmiste op hebt of op laat zetten (¤ 300+))
20 jaar
De auto rijdt weer perfect. Ik heb bij de BMW dealer de nieuwe software voor de LMM erop laten zetten. Een nieuwe LMM zat er inmiddels al op, maar deze werkt niet zolang de software niet is geupdate. Mijn BOVAG-garage wist dat blijkbaar niet.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Groeten,
een nu zeer tevreden bmw-rijder!
20 jaar
Het zelfde probleem heb ik ook. Mijn luchtmassameter is vervangen en Digitale Diesel-elektronica (DDE) gecontroleerd en DDE-dataversie geprogrammeerd. is DDE-dataversie de door jullie genoemde nieuwe software??? want probleem is nog niet geheel opgelost.
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar