Sinds een maand een tweedehands X5 3.0 uit 2007 met 135k op de teller uit Duitsland laten komen. Alle Duitse en Nederlandse keuringen ok. Met nieuwe accu geleverd. Afgelopen maand al 3x van de weg gesleept nu de motor plots uitviel en er niks meer gebeurde. Eerste keer startte hij weer na tik op de dynamo. 2e en 3e keer deed hij niets meer. Uitlezen in de garage geeft telkens geen enkele foutmelding. Zekeringskast en kabel naar zekeringskast ook al helemaal laten vervangen. Blijkt niet de oorzaak. Na kort opstarten in de garage reed hij een week en gebeurt het weer. Wat mij ook opviel dat als ik file rij of op een traject veel stoplichten tegenkom hij veel schokt en ik veel gas moet geven om door te rijden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wat valt allemaal uit?
cluster, idrive?
Eerst beginnen alle lampjes op het cluster te branden, dan komen er boodschappen van de boordcomputer (4x4, ABS, Transmissie only in D, DSC and Active steering inactive) en dan valt hij volledig uit. De indrive ook. ANWB moest de auto via sleutel in zijn neutraal zetten.
1 jaar
Ik denk dat je met de betere diagnose scanners aan de slag moet. ik betwijfel dat je geen codes hebt (je leest zeker met standaard OBD codes). Vandaar uit verder kijken...waar je moet beginnen.
is obv deze info teveel gis werk mijn inziens.
Inmiddels een reactie van de garage;
De dynamo laad nu al weer gewoon 14,9 volt wat gewoon goed is. De auto heeft een paar dagen binnen gestaan en wat opvalt dat er nog steeds rechtsvoor water uit de wielkast loopt, ik denk dat het grootste probleem vocht in de auto is. Waar het vandaan komt geen idee, paravan of dak, ik moet er nog naar zoeken. Bij partij x hadden ze iets met de zekeringkast gedaan toch? Ik zie in ieder geval gerepareerde bedrading, maar er ontbreken afdichtingen waardoor vocht de zekeringkast kan binnendringen, dat is ook niet goed natuurlijk. En dan zijn er natuurlijk nog de andere punten. We doen ons best, maar heel blij worden wij en jij niet van.
1 jaar
ja, daar wordt je in eerste instantie niet vrolijk...als je andermans werk moet aanpassen/verbeteren cq controleren.
vocht en slechte verbindingen/conectoren zijn funest voor deze generatie voertuigen die allemaal met elkaar verbonden zijn.
hallo, zit hier met hetzelfde geval valt om de maand in panne krijg hem dan gestart met de booster, laatste keer ook de sleutels opnieuw moeten inleren. Ik heb de foutcode 42CE geen communicatie met de dynamo, bedrading gecontroleerd is ok en laadstroom 14.8V. Ben ook nog aan het zoeken als ik meer weet laat ik het hier ook weten. Gr Michel
Wat heb je gecontroleerd aan de bedrading? bsd leiding controleren met een scope...dan weet je meer.
wat bedoel je met bsd leiding?
communicatie lijn/draad/bus tussen dynamo dme. (hierop ook zitten waterpomp en oliepeil sensor) Ga even vanuit dat deze erop zit...(gezien geen communicatie)
lijkt op een lin bus signaal.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar