👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Goedenavond,
Een aantal weken terug een X3 gekocht voor vakantiedoeleinden, maar beviel uiteindelijk toch beter dan verwacht en besloten om te houden.
Alleen waren er een paar minpunten aan de auto:
Hoog olieverbruik, gemiddeld 1 liter per tankbeurt.
Achterklep zit onder olie na rijden op hogere snelheden in Duitsland.
Inhouden van de auto bij accelaratie, voornamelijk in de hogere versnellingen.
houdt in bij 2500/3000 toeren en lijkt te verzuipen, duurt een paar seconden en trekt daarna door.
Vanwege gevonden informatie afgelopen dagen bezig geweest om de kleppendekselpakking te vervangen (pakking bleek bij controle met name rond de verstuivers hard en zaten kleine scheurtjes in) en gelijk de EGR klep meegenomen.
Na vervangen startte de wagen, maar bij de verstuivers de houder verkeerd om geplaatst en leek wel een stoomlocomotief.
Klep open, alles weer los, verstuivers los, houders omgedraaid en verstuivers terug geplaatst. Proberen te starten en slaat niet meer aan.
Alle stekkers nogmaals nagelopen, maar hier geen losse eindjes gevonden.
ODBII aangesloten en vind 4 foutcodes:
P0113 Intake air temperature sensor 1 circuit high
P0101 Mass or volume air flow A circuit range / performance
P1252 Boost pressure positioner low circuit
P0091 Fuel pressure regulator 1 control circuit low
Overigens voor aanvang van de werkzaamheden ook de ODB aangesloten en gaf toen geen foutcodes.
Waar moet/kan ik de oorzaak van het probleem/de problemen zoeken?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X3 of stel zelf een nieuwe vraag.
Na veel zoeken wellicht het (deel)probleem gevonden.
Motorzekering blijft doorbranden, nu de hamvraag, wat wordt aangestuurd vanaf deze zekering. Dan wel welk onderdeel is verantwoordelijk voor het doorbranden van deze zekering.
Zie bijlagen voor de betreffende zekering.
9 uur