geachte leden,
alvorens over te gaan om de probleem te vertellen wil ik mij eerst voorstellen. ik ben trotse eigenaar van een bmw 325 i cabrio uit 2007 (E93). een n53 blok. in november 2016 gekocht en ingevoerd naar nederland..
probleem: probleem begon begin december. ik kreeg in eens motormanagementlampje op mijn dasboard gebrand. heb laten uitlezen kwam de volgende meldingen uit;
- 2A2B fuel mixture control 1
- 29D1 misgire cilinder 5
- 2A2C fuel mixture control 2
-29E0. fuel mixture control
fouten gewist. auto opnieuw gestart weer uitgelezen waren de fouten er niet meer.
Een paar dagen gereden kwam het lamp je weer tevoorschijn. ik dacht bougies en heb 6 ngk bougies gekocht opgezet + luchtfilter vervangen. en weg was het lampje..
1,5 maanden geen probleem gehad. vorige weerk vrijdag weer een melding uit gelezen weer dezelfde fouten. gewist en opnieuw gestart weg waren de foutcodes. overgegaan tot euro 98 en injectiecleaner gegooid.. + motortemperatuursensor vervangen.
vanaf maandaag krijg ik de volgende probleem : als ik smorgens de auto wil starten, start de auto alleen de motor wankelt 30 sec en gaat de motormanagementslampje gaat aan. ik zet de auto uit en start opnieuw en schudt 10 sec en als ik een beetje gas geeft is het over. en dan draait de auto voortreffelijk..
weer foutcodes uitgelezeb weer dezelfde codes.
in opdracht van de monteur de bobine op cilinder 5 vervangen. volgende dag startte de auto goed.
hele dag ermee gereden niets mis mee.
Vandaag de auto gestart weer schudden en lampje branden uitgezet en weer gestart en beetje gas gegeven en liep weer normaal.
wie heeft ef ervaring mee?! aub help.
ps : ik dacht nog brandstoffilter te vervangen alleen bmw vertelt mij dat deze autos geen brandstoffilter hebben alleen high pressure pump in de tank.. maar die zou het niet moeten zijn volgens hun
aub help !!!!!!!!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Er is iets mis met de brandstofhoeveelheid op beide helften van de motor.
Een veel te arm of veel te rijk mengsel kan ook een misfire veroorzaken.
Helaas geeft de foutcode niet aan of het mengsel te arm is of te rijk.
Dat is wel handig om te weten want dat beperkt het aantal mogelijkheden die onderzocht moeten worden.
Door de zogenaamde fuel trims te laten uitlezen kun je zien of het mengsel te arm of te rijk is.
Zijn die fuel trims positief dan is het mengsel arm, zijn ze negatief dan is het mengsel rijk.
ik denk dat de mengse tr rijk is want als het probleem zich voordoet ruik ik af en toe ook benzine lucht.. als we ervan uit gaan dat het te rijk is wat zou dan de oorzaak kunnen zijn ?
7 jaar
of weet u een specialist in de buurt van Utrecht en omgeving zodoende dat ik de auto bij hem/haar kan brengen.. ik zou heel erg blij zijn als het probleem verholpen wordt
7 jaar
Ik heb vandaag een nieuwe LLM gekocht en deze vervangen. Foutcode uitgelezen en gewist. na het starten van de auto komen de volgende 2 foutcodes terug : 2D16 Sensor massa luchtstroom signaal ontbreekt (intermitterend) en 2D0F Sensor massa luchtstroom signaal ontbreekt (intermitterend).
Het gaat om een nieuwe LMM en origineel ook nog. Wat zou dit kunnen zijn aub. Ik heb ergens wel gelezen dat indien EGR vol is dat de foutcode LMM signaal e zwak kan geven. Kan het zijn dat EGR vol zit. Zo ja hebben jullie een adres waar ik EGR kan laten cleanen of uitlaten zetten.
7 jaar
Je blijft om hulp roepen en adressen vragen...waarom ga je niet naar een BMW dealer of garage die BMW doet..?
Bijvoorbeeld Ekris Utrecht
Proostwetering 51
3543 AC Utrecht
Als de EGR vol zit, gaat de luchtmassa meter juist meer aangeven, niet minder. Hetzelfde effect krijg je als de EGR uitgeschakeld wordt.
Heb je met dat PC programmatje mog naar de fuel trims gekeken voordat je de luchtmassa meter wiselde?
N.B.: Van de Nederlandse vertaling ben ik niet kapot. Daar heb je eigenlijk een hoop ondertiteling bij nodig om het te begrijpen.
de luctmassa geeft gewoon waarde 0 aan.. ik heb 3 luchtmassameters aangesloten en alle 3 zelfde. zou het dan kunnen zijn dat egr klep vast is komen zitten ?
7 jaar
Het probleem met elektronika is dat de meeste vragen die beginnen met "Kan het ...." als antwoord Ja hebben, ook als het onwaarschijnlijk is.
In het begin had je geen foutmelding op de LMM, nu wel.
Ik denk dat er iets mis is gegaan met het wisselen en de bedrading/stekker beschadigd is. Dat is waarschijnlijker dan jouw EGR verhaal.
moet een Lmm bij benzine auto's ingeleerd worden ? heeft iemand hier antwoord op?
de kabel gemeten met ohm meter en krijgt signaal..
7 jaar
Even naar de dealer brengen, waarschijnlijk injectieproblemen.
7 jaar
was nox sensor
6 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar