Hallo,
niet zo lang geleden ging ik met m'n lompe kop over een grasveldje rijden, resultaat: ik kwam vast te zitten en moest eruit worden gesleept.
Maar sinds die dag trilt mijn auto behoorlijk.
Het getril is wel stuk minder geworden, want dezelfde dag toen ik eruit werd gesleept ging ik een stukje rijden en mijn auto trilde toen heel erg, en dat was bij 130 km/h, bij 110 km/h trilde de auto bijna niet.
2 dagen erna is het getril bij 130 km/h een stuk minder geworden, maar helaas nog aanwezig. En hoe harder ik ga hoe harder de auto trilt.
Het getril begint bij zo'n 125 km/h.
De trillingen komen overal in de auto voor, gaspedaal, stuur, deur, stoel etc etc.
Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt.
Geplaatst door BMW_E39 (0) , lid sinds 12 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
17 Reacties
Hans4040 (310) PRO, 12 jaar geleden
is de auto aan een aandrijfas uit het gras getrokken?
dan kan daar het probleem wel zitten...
BMW_E39 (0), 12 jaar geleden
Nee, met behulp van een trekoog in de voorbumper.
Hans4040 (310) PRO, 12 jaar geleden
oke...ik zat te denken aan een homokineet koppeling namelijk...
heeft de auto verder geen schade aan het onderstel opgelopen, is dat al bekeken?
draagarm krom, fuseekogel speling etc...
Of...misschien balanceer loodjes kwijt?
BMW_E39 (0), 12 jaar geleden
Nog niet bekeken.
Daar zat ik ook aan te denken, aangezien ik er behoorlijk diep in zat.
Of zou er misschien nog modder ergens kunnen zitten waardoor het niet meer in balans is?
WeskeM3 (0), 12 jaar geleden
4 wielen uit laten balanceren en je probleem zal weg zijn.
Hans4040 (310) PRO, 12 jaar geleden
modder aan de binnenkant van de velgen... zou kunnen
MJ (0) PRO, 12 jaar geleden
Check ook even of alle wielen vrij draaien kan zijn dat er een remklauw kapot is.
BMW_E39 (0), 12 jaar geleden
[quote=Hans4040]modder aan de binnenkant van de velgen... zou kunnen[/quote]
Heb m'n auto wel al schoongemaakt aan de onderkant, gewoon met hogedrukspuit, of is het beter om de wielen allemaal 1 voor 1 er af te halen en zo schoon te maken?
En waar horen de balanceer loodjes ergens te zitten?
BMW_E39 (0), 12 jaar geleden
[quote=MJ]Check ook even of alle wielen vrij draaien kan zijn dat er een remklauw kapot is.[/quote]
Zou ik dat dan niet merken onder het rijden dat de auto naar een bepaalde kant trekt?
Hans4040 (310) PRO, 12 jaar geleden
kijk gewoon of er ergens een kluit modder in een velg zit, die voor onbalans kan zorgen.
Balanceerloodjes zitten op de velgen, bij stalen velgen op de velgrand en bij aluminium velgen [b]horen[/b] het plakloodjes te zijn aan de binnekant van de velg.
(Er zijn ook idioten die ze op de aluminium velgrand slaan en zodoende de velg beschadigen, maar dat terzijde.)
MJ (0) PRO, 12 jaar geleden
[quote=BMW_E39][quote=MJ]Check ook even of alle wielen vrij draaien kan zijn dat er een remklauw kapot is.[/quote]
Zou ik dat dan niet merken onder het rijden dat de auto naar een bepaalde kant trekt?[/quote]
Hoeft niet konstant te zijn als het blok af en toe hangt op een roestrand van de remzuiger.
Anyway handen uit de mouwen ;-)
BMW_E39 (0), 12 jaar geleden
[quote=Hans4040]kijk gewoon of er ergens een kluit modder in een velg zit, die voor onbalans kan zorgen.
Balanceerloodjes zitten op de velgen, bij stalen velgen op de velgrand en bij aluminium velgen [b]horen[/b] het plakloodjes te zijn aan de binnekant van de velg.
(Er zijn ook idioten die ze op de aluminium velgrand slaan en zodoende de velg beschadigen, maar dat terzijde.)[/quote]
Heb (helaas) geen aluminium velgen, maar prachtige standaard wieldoppen hehe.
En hoeveel balanceerloodjes horen er te zijn per velg?
Hoe kan ik dan het beste doen? Wielen 1 voor 1 eraf halen of gewoon onder de auto duiken?
jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden
het aantal balanceer lood hangt af van het onbalans van het wiel, kan varieren van o tot..... gram
BMW_E39 (0), 12 jaar geleden
[quote=jan5047]het aantal balanceer lood hangt af van het onbalans van het wiel, kan varieren van o tot..... gram[/quote]
Oww.. Kun je wel zien of er een balanceerloodje er aanwezig was? Aan een afdruk bijv,
jan5047 (0) PRO, 12 jaar geleden
ja dat kun je wel zien, maar kan ook al van een vorige keer zijn
BMW_E39 (0), 12 jaar geleden
Oke, zal is morgen even kijken of ik modder, of een afdruk van een balanceerloodje in de velg gevonden krijg.
Ik hou jullie op de hoogte.
BMW_E39 (0), 12 jaar geleden
Vanmorgen even onder m'n auto gedoken en niks kunnen zien.. Moet zeggen dat ik maar een heel klein deel van de binnenkant van de velg kon zien.
Vrijdag ga ik langs de garage om alle 4 de wielen te laten balanceren. Hopelijk werkt het.