BMW 5-Serie: Automaat doet het pas na 4000 toeren in Drive. en in R wel gewoo

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.8 E39

Hallo,
Ik heb een bmw 528i Automaat van 1996 een e39.

Als je de automaat in zijn r zet gaat hij zoals het hoort na achter.
Als je de automaat in zijn D doet hij niks.. Na 4000 toeren begint die iets voorruit te komen..
en na een tijdje rijden met 4000/5000 toeren hoor je 3 keer piep en laat hij iets zien op de km klok in het duits (geen flauw idee want heb pixelprobleem) en dan rijdt hij blijkbaar maar in 1 versnelling in zijn 3e of 4e

Ik heb inmiddels automaatbakfilter en nieuwe olie al erop gedaan en nog doet hij het zelfde.
Is het Automaatbak die bijna kapot is? Automaatbak computer???

Hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes Drift-King

Drift-King

Geplaatst door Drift-King (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Platen in de bak versleten, te lang met te weinig olie doorgereden....

gr Martin

Drift-King (0), 13 jaar geleden

Bedankt voor uw snelle antwoord..

Wat kan ik nu het beste doen? Andere automaatbak eronder? Automaatbak reviseren of is er misschien nog een andere optie wat kan helpen?

Groetjes Imam

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Ander bak eronder is de korste en relatief de goedkoopste oplossing, maar vraag een prijsopgave bij een automaat specialist waarschijnlijk is dat als je alles optelt (2e hands bak, olie oliefilter en montage) niet eens zoveel duurder maar dan weet je wel zeker dat je een goede bak hebt.

gr Martin

Drift-King (0), 13 jaar geleden

Ik heb een bak gevonden voor 350 ook van een 528i.. nu nog even kijken of het echt het zelfde is..
Ik ben zelf een automonteur.. geen bakspecialist maar demonteer wel 3/4 moteren en bakken uit per dag..
Ik weet wel dat je onder paar bouten los moet maken voordat je automaatbak eraf haalt, en ik ga mijn nieuwe automaatbakfilter overzetten..Ik ben eigenlijk van plan om het zelf te doen.. maar ik had gehoort dat je Automaat leidingen ook moet spoelen en resetten?

Mvg Imam!

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je een bak kunt kopen voor 350,- euro dan moet je dat gelijk doen, maar het filter opnieuw gebruiken zou ik niet doen, die heeft immers in een bak gezetten waar veel slijtage in is opgetreden, als je een oliewissel bij een goede bak doet is alleen aftappen en de rest bijvullen voldoende, als je een bak kapot hebt zou ik hem spoelen om zoveel mogelijk rommel uit het systeem te krijgen.

Het vullen van zoeen bak is niet een eenvoudig klusje en als je het goed wilt doen moet ie er voor aan de computer om de olie temperatuur in de gaten te houden. Als je niet zeker weet dat je de bak op de juiste manier kunt vullen zou ik het hele gebeuren aan iemand overlaten die het vaker heeft gedaan.

gr Martin

Drift-King (0), 13 jaar geleden

Nogmaals bedankt voor je snelle antwoord..

Ik dacht dat het eerst aan mijn Automaatbak olie lag dus ik heb een Nieuwe Automaatbak filter en nieuwe erop laten zetten..
Ik heb gezien hoe het vullen ging dus zo moeilijk was het niet, dus mijn nieuwe filter zit nog in die kapotte automaatbak.. die zet ik dan gewoon over en gooi gewoon nieuwe bak olie op. Ik ga morgen die Automaatbak halen. en Zaterdag gaat het gebeuren..
Het spoelen kan ik ook gwn met lucht doorheen blazen??

Dan laat ik nog wel weten hoe het afloopt, hoop dat mijn bmwtje weer rijdt straks!

Bedankt voor jou hulp

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Ik hoop dat dat wat je gezien hebt ook de juiste manier is want anders is je bak zo weer stuk en je bent echt niet de eerste. Er moet speciale olie in en als je zeker wilt zijn haal je die bij de dealer. Als je gewoon de olie aftapt en opnieuw vult moet je ongeveer 6 liter olie bijvullen. Het spoelen doe je meestal met een 2e keer aftappen en vullen omdat je de bak niet helemaal leeg kunt krijgen, je kunt wel eerst de leidingen van de olie koeler los halen en die voorzichtig doorblazen.

gr Martin

Drift-King (0), 13 jaar geleden

Hallo,
Blijkbaar was de omvormer van die bak die ik had kapot en is het niet doorgegaan..
Ben nu eigenlijk op zoek na een andere automaatbak..
Ik heb mijn bmw te koop staan en er sturen mensen mailtjes dat het ookwel een Abs sensor of toerental sensor kan zijn? Zou het bij mij ook mogelijk zijn?
Want het is begonnen met trilling aan linker achterkant die trilde bij het optrekken, en toen heb draagarm rubber vervangen deed die het daarna ook tijdje en daarna kreeg ik het gedoe met het toeren en moeilijk vooruitgang net als nu...

Mvg Drift King

Groetjes

caddy 2 (0), 13 jaar geleden

al opgelost??

Drift-King (0), 13 jaar geleden

Nee, jammer genoeg niet..
Automaatbak is kapot, ik ben op zoek naar een 5hp18 Automaat/tiptronic bak van 1996..

Drift-King (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Ik heb een goeie monteur die ik ken binnenwerking/omvormer over laten zetten van andere bak, en doorlaten blazen dat alle vuil eruit is. 8 liter speciaal bakolie erop gedaan en nieuwe automaatbak filter.

Maar zit nog steeds met het zelfde probleem. hij heeft wel meer kracht vergeleken met vroeger het is wel iets beter geworden want kan nu wel met tiptronic wel rijden als ik voor 2000 toeren doorschakel.. Tot hij weer op noodprogramma springt dan rijdt hij alleen in zijn 4e versnelling.. Ik zal hem wel nog keer uitlezen en alles resetten..
Is er iets mogelijk om te doen dat de automaatbak niet in noodloop springt?


Hoop dat iemand een oplossing weet..
Mvg Drift-King

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.