Deze automaat maakt bij zwaar trekken met een aanhanger wat lawaai. Weet iemand hoe we het het olienivo van de automaat kunnen peilen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Siem Zie :
Olie = Dextron 2
[url=http://img515.imageshack.us/i/16936140.p...][img]http://img515.imageshack.us/img515/2626/...[/img][/url]
[url=http://img43.imageshack.us/i/13089049.pn...][img]http://img43.imageshack.us/img43/6578/13...[/img][/url]
Gr Stefan
Er zit geen peilstop aan de zijkant bij dit type Stefan. Ik zag dat het een GM bak was. Die van jou is denk ik een ZF bak, al weet ik dat niet zeker. Hier zit er 1 stop aan de onderzijde en ik denk dat hij daarmee gepeild moet worden, net als bij een Audi A-4. Maar de vraag is welke procedure daarvoor geldt?
Siem
Dat zou best kunnen,een ander vraagje,welke kleur sticker zit op de versnellingsbak ? ( als die nog aanwezig is )
Gr Stefan
15 jaar
Groene sticker stefan. Hoezo? Slechte bak misschien...
Nee nee dat niet Siem
Ik dacht dat ik daar nog het e.e.a. van kon afleiden,maar dat is me helaas nog niet gelukt,wel de olie die erin hoort :
[url=http://img269.imageshack.us/i/51801792.p...][img]http://img269.imageshack.us/img269/5996/...[/img][/url]
15 jaar
Google maar eens wat..je vind genoeg over deze bakken..de ZF is wel een stuk betrouwbaarder / sterker dan een GM..
Maar dat hangt natuurlijk ook weer van een aantal factoren af.
15 jaar
De GM bak zit meestal in een diesel , levensduur is beperkt maar 150000km is al een stand waar de bak het laat afweten met name bij de x5 , ZF velemalen beter en als je de bak wel ververst en de bak spoelt en het filter vervangt kan ie lang mee gaan , het lifetime olie verhaal deugt niet en bmw is hier ook van terug gekomen, de lt1 esso olie van de ZF bakken is heel duur en kan vervangen worden door valvoline max life atf deze is meer als de helft goedkoper, bij mij weten is er geen andere olie fabrikant die zich aan de lifetime olie van esso waagt behoudens valvoline .
het niveau van deze bak jan je niet peilen. Onderop zit een je vilplug. als je zeef en Oring vervangt en de bak weer afvult, is het net zolang bijvullen tot de olie over de verhoging heen komt. dan is de olie op niveau.
15 jaar
zf geeft trouwens een aanhaalmoment van 100nm voor de vulplug aan
15 jaar
Onderste oliestop (=niveaustop dmv een stijgbuis) verwijderen en bijvullen met een pomp langs deze niveaubuis tot deze overloopt. Stop terug dichtdraaien. De wagen starten en laten warmdraaien tot de bak tss de 65 en 75 graden heeft, alles versnellingen eens selecteren en dan de vulstop openen tot er geen olie meer uit de bak komt. Zorg vooral dat je de juiste olie toevoegd.
Gr
R
[quote=Siem Bijman]Er zit geen peilstop aan de zijkant bij dit type Stefan. Ik zag dat het een GM bak was. Die van jou is denk ik een ZF bak, al weet ik dat niet zeker. Hier zit er 1 stop aan de onderzijde en ik denk dat hij daarmee gepeild moet worden, net als bij een Audi A-4. Maar de vraag is welke procedure daarvoor geldt?[/quote]
jongens : deze bmw bakken moet je altijd peilen aan de zijkant met lopende motor is het niveau gelijk aan vul opening dan is het goed (met lopende motor dus)
[quote=Siem Bijman]Er zit geen peilstop aan de zijkant bij dit type Stefan. Ik zag dat het een GM bak was. Die van jou is denk ik een ZF bak, al weet ik dat niet zeker. Hier zit er 1 stop aan de onderzijde en ik denk dat hij daarmee gepeild moet worden, net als bij een Audi A-4. Maar de vraag is welke procedure daarvoor geldt?[/quote]
Hier zat dus geen peilstop aan de zijkant Richard, dus is daarom niet op die manier te peilen. We hebben het nivo gepeild via de procedure die GOVA beschreef.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar