Hallo, we zijn bezig met een 520 E-12 uit 1976. Nou laat ik de olie eraf lopen omdat we dachten dat er water in zat. De olie was grijs, maar zo te ruiken was het geen water maar benzine.
Het enige wat we kunnen bedenken is de brandstofpomp. Alleen bij het verwijderen van de brandstofpomp zagen we niets en konden we ook geen aanwijzing vinden dat het hier weg zou komen. Heeft iemand dit al eens meer gehad? Of weet iemand waar het aan kan liggen?
Met vriendelijke groet,
Frans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
grijs is water benzine verkleurt de olie niet (verdunt wel)maar als je benzine ruikt?? is het een klein mecanische pomp die op de kop zit, dan zou het membraam lek kunnen zijn
succes jan
Nou wij dachten dus ook aan water, alleen de geur van benzine is heel sterk. En de mechanische pomp heb ik er af gehad maar kan dan niets zien of ruiken dat het daar lekt.
14 jaar
Hoeft helemaal niks aan de hand te zijn, als het oliepeil niet gestegen is, maar enkel naar benzine ruikt!
Denk ook aan de km stand van de auto en wellicht heeft hij een beurt nodig en zit de olie er al ( te ) lang in.
Gewoon vernieuwen met filter en afwachten.
Gr Stefan
14 jaar
Heeft deze nog 2 carburateurs?
Nou het geval wil dat we 3 jaar geleden de olie al hebben vervangen. De auto heeft daarna weer stil gestaan en sinds kort weer tijd en zin om er mee bezig te gaan. olie pijl werd ook hoger. Auto heeft nadat de olie ververst is geen 50 kilometer gereden. Dit omdat hij nog steeds geschorst en niet klaar was.
Auto heeft inderdaad 2 carburateurs
Grtz Frans
14 jaar
Controleer de carburateurs dan maar eens, als deze na blijven lopen dan lopen de cilinders ( gedeeltelijk ) vol en verdwijnt de benzine uiteindelijk in het carter.
Gr Stefan
14 jaar
Heb zelf in die jaren bij BMW gewerkt en ken ze dus (nog) een beetje. Dat zijn geen makkelijke carburators. Het wilde nog wel eens gebeuren dat er 1 overliep en daardoor de benzine via de inlaat langs de zuigers in het carter liep. Ook bij vaak korte stukjes rijden gebeurde dit. De autm.choke was/is erg rijk afgesteld bij deze.
Heeft deze ook nog een vacuum gestuurd T-stuk (verdeelstuk) in de benzineaanvoerslangen tussen de carburators? Meen mij te herinneren dat hier ook de retourleiding aan zat maar weet dit niet meer zeker.
Hij heeft inderdaad nog een verdeelstuk ertussen zitten. Ik ga het eens even proberen om de carb`s los te halen. Zou inderdaad maar zo kunnen dat ze door blijven lekken. Hij heeft ook heel lang stil gestaan. Alleen de olie is wel grijs en na mijn weten kan dat toch alleen door water komen? Of zullen we misschien 2 problemen hebben? Lekke koppakking en doorlopende carb`s :( Nou ik ga het eens even proberen. Jullie horen weer snel. Bedankt voor jullie medewerking alvast.
Grtz
14 jaar
Vergeet niet dat de auto al 3 jaar stilstaat en er in de tijd maar 50 km is gereden..
Zou gewoon de olie verversen en de carburateurs controleren..
Een goede ( Forté ) reiniger in de tank gooien en even afwacten.
Gr Stefan
14 jaar
In de laatste jaren is de auto met regelmaat verplaatst, maar nooit echt warm gereden. Er zijn toen ook al 3 busjes Forte reiniger ingegaan. Zou het mogelijk zijn dat als we er nou gewoon mee gaan rijden de carb`s weer los komen of zouden ze er toch af gehaald moeten worden?
Grtz
14 jaar
Om ze eraf te halen en eventueel te controleren / reinigen zou geen kwaad kunnen..
Maar je zou eens een flink stuk ermee moeten rijden, dat starten en 5 meter verder weer stopzetten icm met jaren stil staan doet hem natuurlijk geen goed en krijg je allerlei van dat soort fratsen.
Wel zorgen dat er frisse olie inzit..
Gr Stefan
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar