auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: Binnen 1 dag bijna alle (groene) service-interval lampjes uit

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 520i

De auto is recent (161.500 km) nog bij de garage geweest voor een grote onderhoudsbeurt waarbij (uiteraard) ook het service-interval is gereset (auto was verder in orde: bougies + interieurfilters + olie etc. vervangen). Nu startte ik vanmorgen de auto (huidige km-stand 166.000 - +/- 3 mnd sinds onderhoudsbeurt) en tot mijn grote verbazing is er spontaan nog maar 1 groen service-interval lampje aan?? Voor het weekend branden ze nog allemaal en de auto heeft het gehele weekend voor de deur (stil) gestaan.... Nu had ik nog de hoop dat hij - na een dagje op het parkeerterrein bij het werk - wel weer bij zinnen zou zijn gekomen, maar helaas...

Nu kan ik uiteraard het service-interval weer (laten) resetten, maar ik vroeg mij toch af of er wellicht iets onderliggends aan de hand kan zijn...

Iemand ideeën??


Bedankt alvast!

Geplaatst door

SMAP (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vreemd, misschien een probleem in het instrumentenpaneel zelf..Ik dacht dat elk groen blokje uitgaat na 2000 Km..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

die belijning onder de blokjes kan je die nog wel zien ....zo ja dan kan je hem resetten...zo niet dan kan het idd aan je instrumentenpaneel zelf liggen
ik weet niet of dat bij deze ook is maar ik heb welleens een printplaatje met die ledjes in mn handen gehad kon je vv maar volgens mij was dat een 3serie

Driver21 0

14 jaar

Blokjes gaan niet uit na een aantal vaste kilometers maar word berekend door de DME aan de hand van allerlei parameters. Als de blokjes zo snel uitgaan dan is er wat mis met het instrumenten paneel. Bij oudere modelen was vaak of het batterijtje wat op de printplaat was gesoldeerd leeg of was hij gaan lekken waardoor het printplaatje kapot ging. Hoe het met de nieuwe instrumenten panelen is weet ik niet maar het is niet in orde.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

deze 5 serie staat toch ook bekend om de pixel problemen? zou dan ook niet toevallig 3groene lampjes 'verdwenen' kunnen zijn door de pixel probleem? eventueel cluster test doen en dan kun je meteen kijken of er meer pixel's falen...

gr rick

rickgilze 0

14 jaar

Nou, ik ben de draad kwijt, maar zojuist bij het starten van de auto: eerst 1 lampje en na +/- 2 sec. knipperde het display even en voila, alle lampjes zijn weer netjes groen.... Zojuist nog eens getest door hem gewoon even op contact te zetten en het lijkt weer opgelost...*vreemd*

[quote=rickgilze]deze 5 serie staat toch ook bekend om de pixel problemen?[/quote]
Dat probleem ken ik ook ja, maar bij mij enkel en alleen op de middenconsole - gelukkig niet zo storend -, niet op het instrumentenpaneel.

SMAP 0

14 jaar

maar dit is ook vaag!
dat ding reset zich zelf...

voor de gein toch eens uit lkaten lezen...

gr rick

rickgilze 0

14 jaar

Vandaag bij het op contact zetten, brande er wederom nog maar 1 groen lampje. Op de achtergrond zag ik wel af en toe (heel licht) de andere lampjes oplichten/knipperen. Een klap op het dashboard zorgde weer voor een vrolijke kersboom van alle groene lampjes. Hij lijkt zich dus niet te resetten, maar is denk ik gewoon een slecht contactpuntje ergens...

SMAP 0

14 jaar

inderdaad de wel bekende 'pixel' probleem ;)

opties zijn:
andere tellerunit
laten repareren

gr Rick

rickgilze 0

14 jaar

Pixel probleem is een heel ander probleem zit ook niet op dezelfde print. Zou je moeten informeren of dat ook te repareren is bv bij ACtronic

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

[quote=GJBAutos]Pixel probleem is een heel ander probleem zit ook niet op dezelfde print. Zou je moeten informeren of dat ook te repareren is bv bij ACtronic

gr Martin[/quote]
de onderhoudsteller LCD schermpje zit ook met een papieren bandkabel vast, en de rest van de bmw lcd displays hebben altijd problemen met
lcd/bandkabel/print verbindingen. en de onderhoudsteller kent volgens mij ook dat probleem, wat ik op andere forums weleens gelezen heb.

gr Rick

rickgilze 0

14 jaar

Dat is wel zo maar dat is voor modelen voor 2000, nieuwere types hebben een ander instrumenten paneel, die zijn trouwen ook bijna niet open te maken omdat je volgens mij de wijzers moet verwijderen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

[quote=GJBAutos]Dat is wel zo maar dat is voor modelen voor 2000, nieuwere types hebben een ander instrumenten paneel, die zijn trouwen ook bijna niet open te maken omdat je volgens mij de wijzers moet verwijderen.

gr Martin[/quote]
ok Martin dat wist ik niet welk model wel en welk model niet dat pixel probleem hebt.
inderdaad tellerklok uit elkaar halen en wijzers moeten verwijderen moet wel secure gebeuren anders kan je klok van 'slag' raken en niet kloppende waardes wergeven!

inderdaad even voorleggen bij een tellerklokken electgronica boer...

gr rick

rickgilze 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.