BMW 1-Serie: BMW 118D koelvloeistof

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 118

Hallo,

Mijn BMW 118 D begint steeds meer koelvloeistof te verbruiken. Na circa 800 km moet ik het resevoir weer bijvullen. Ik heb het niet het idee dat de kop slecht is. De auto loopt goed, wordt niet te warm. Er zit niks aan de peilstok of slutch als ik de oliedop losdraai. Ook als ik de dop van het resevoir los draai met lopende motor zie ik geen luchtbellen.

Heeft iemand een suggestie waar het eventueel aan kan liggen? Ik heb wel het idee dat de ven niet aanspringt heb deze nog nooit gehoord en de auto heeft ooit een voorschade gehad.

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

Sharky10857

Geplaatst door Sharky10857 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 1-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

jan T (20) PRO, 11 jaar geleden

nou ik zou zeggen zet hem eerst eens onder druk zodat je uitwendig kan controleren of daar wat lekt.

groetjes jan.

Sharky10857 (0), 11 jaar geleden

Nu hebben we weer wat geconstateerd waardoor we wel de kop verdenken.
De auto rookt ontzettend 1 x in 300 km en dan ongeveer een 10 min lang. Daarna is is het over en rookt de auto niet meer.
Voor de rest loopt de auto goed, en wordt niet te warm. Ik denk dat de kop er sowieso vanaf moet. Als iemand bekend is met de auto en een veel voorkomende storing betreft hou ik me aanbevolen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.