BMW 3-Serie: BMW 316 met Pierburg 2-BE doet raar sinds opnieuw opbouwen..

Bouwjaar: 1988, Brandstof: Benzine, Motorcode: M10

Hallo allemaal..
dit is het eerste probleem dat ik hier post dus als ik niet duidelijk ben wees vrij om meer info te vragen!
Probleem: sinds een maand inhouden bij 3000 toeren en sinds 3 weken om de 500 toeren inhouden..
hierna heb ik als oplossing een nieuwe voetpakking aangebracht want deze bleek slecht te zijn.. nieuwe erop geen verschil.. carburateur er volledig afgehaald alles volledig schoongemaakt(geen stel schroeven aangedraaid voor zever ik weet) nog steeds geen verschil. dus toen maar gekeken naar de rotor deze zat niet eens in de spietje op de verdeler as dus nieuwe rotor gekocht aangezien deze compleet afgefikt was( na 700km!!!!) toen was de volgorde verkeerd dus alle bougiekabels een stand met de klok mee gedraaid op de verdelerkap..
en nu als ik de auto start schiet ie naar de 3000 toeren en daarna valt ie gewoon uit.. ik begin een beetje einde raad te worden met mn fijne e30.. ik vind het verder een hele fijne auto en voel me er de koning te rijk in maar ik word er gek van dat ik dit probleem niet opgelost krijg.. iemand hier die deze symptomen herkent? of een oplossing heeft?
heb ik met carburateur aansluiten de vacuüm slangetjes verkeerd aangesloten?

Obscevator

Geplaatst door Obscevator (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 11 jaar geleden

dat naar 3000 rpm schieten kan idd een losliggende vacuumslang zijn, als je het niet kunt vinden ga dan spuiten met remreiniger of starthulp en kijk of de motor het ergens wil opzuigen.
Ik denk eerder dat je een ontstekigsprobleem hebt, je zegt de rotor erg ingebrand was en dat hoort pas na duizenden km te gebeuren.
Bobine in orde?
Begin met deze te controleren en vervolgens alles op tijd zetten.

Obscevator (0), 11 jaar geleden

waar zou ik dan eventueel moeten spuiten? en hoe moet ik alles op tijd zetten? want ik zie in het origionele boekje met technische gegevens dat ik dat moet doen bij 2600 toeren maar ik weet niet of ik lang genoeg de motor op dat punt kan laten draaien.. ik heb zojuist wel de auto langer dan 1 minuut kunnen laten draaien maar met de oude brandstoffilter (die ook gisteren is vervangen) maar je hoorde wel ploffen/pruttelen uit de uitlaat..
p.s. de vacuum slangen zijn allemaal vernieuwt gisteren en aangesloten dus alles is aangesloten maar vraag me eerlijk gezegd af of ik het wel goed heb aangesloten..
in ieder geval hardstikke bedankt voor deze snelle reactie en ik hoop op meer goede reacties!

edit: hoe zou ik het beste de bobine kunnen testen?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.