Hallo
Mijn BMW 320D E46 uit 2000 heeft 2 problemen..
1. Bij het stil staan en rijdend, warm en koude motor ruik ik een zoete geur vanuit de uitlaat. In eerste instantie dacht ik filters en olie dus heb ik de brandstoffilter/luchtfilter/interieurfilter/carterventilatiefilter/oliefilter + olie vervangen maar dit mocht niet helpen helaas.
Toen dacht ik aan een lekke koppakking, maar ik heb geen last van witte drap onder de afdichtings doppen etc en witte rook heb ik ook niet achter de auto. Ook heb ik geen last van olie verlies, koelvloeistof etc.. afgelopen week heb ik een busje 'Womi Radiator lekstop' gehaald maar dit hielp ook niet.
iemand enig idee?
2. Als ik vanaf de 3e versnelling vol gas optrek begint de auto in te houden.. niet op een bepaald toerental volgens mij maar echt met volgas optrekken. In het begin met volgas optrekken trekt hij ongeveer 2 seconden goed door en dan valt hij terug.. als ik het pedaal inhoudt na het inhouden komt de kracht soms wel weer terug. iemand enig idee?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Die zoetige lucht duidt meestal op koelvloeistofverlies. Is het systeem afgeperst? Misschien is de opbrengst van de dieselpomp te laag of is het filter verstopt. Als de motor lekker warmgedraaid is zou je als een speer kunnen wegtrekken in de bolide.
afpersen? hmm dat heb ik nog nooit gedaan... kun je mij dat uitleggen?
de dieselpomp weet ik niet of daar wat mee aan de hand is.. brandstoffilter is wel vervangen want die was echt aan vervanging toe.(andere filters toen ook)
12 jaar
anyone ?
12 jaar
Afpersen is het onder druk zetten van het koelsysteem met een pompje met stilstaande motor.
De monteur kan dan zien of er ergens lekken optreden.
Inwendige lekage is uiteraard minder zichtbaar.
Ik denk zelf wel terdege een lek(je) van koelvloeistof naar de verbrandingsruimte van een van de cilinders.
Het inhouden zal denk ik een brandstofprobleem zijn, het beste even een dieselspecialist bezoeken met de juiste uitlees en meetapparatuur.
Kan uiteraard ook softwarematig zijn maar net zo goed mechanisch dus dat kun je eigenlijk niet zo zelf beoordelen.
Succes !
kan het ook iets te maken hebben net niet goede of kapotte gloeibougies ?
12 jaar
Kan van alles zijn maar met alleen vragen stellen kom je er niet, laat het eens bekijken door een specialist. Als je zeker bent dat er geen water verdwijnt dan lijkt me een lekke kop niet aan de orde. Overigens zegt het niets dat er geen witte rook uit de uitlaat komt of dat er witte rommel aan de peilstok zit, dit kan maar is lang niet altijd zo als de kop lek is. Wat het niet trekken boven een bepaald toerental zit hem zeer waarschijnlijk in een versleten opvoerpomp, dit kan gemakkelijk uitgelezen worden met de juiste apparatuur.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar