hallo mensen
ik wou vragen of er iemand een andwoord heeft op mijn vraag ..
ik heb zins kort een bmw 320i coupe e36 waar ik heel erg blij en trots op ben
hij doedt het erg goed heeft veel power 150 pk en het is een hele mooie ..groen metallic
ik heb wel een beetje het gevoel dat hij iets inhoud als ik in de 1e vernelling naar de tweede doorschakel pas in zen 2 boven de 4000 toeren voel je de power en verder rijd hij in alle andere versnellingen perfect als ik boven de 120km rij geeft hij op de teller 4000 toeren aan ..is dat normaal?...ik haalde laats de filter uit het lucht filter huis en zag tot mijn verbazing een redlijk groot gat onder in de zwarte box ..wat ik me nu dus af vraag .... dat gat hoort er niet maar kan het kwaad?. .. houd hij daar om in .. zuigt hij zo valse lucht ..of word je motor daardoor beter gekoeld .
kan iemand mij vertellen of ik de luchtfilter huis moet vervangen of kan ik zo probleemloos doorrijden
alvast bedankt voor het mee denken en een mogenlijk andwoord
M.V.G. julius
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
julius
zou op de sloop een originele filter halen.
kan het kwaad zo door te blijven rijden en kan dat ook de reden zijn dat de motor inhoud ?..
18 jaar
kan helemaal geen kwaad!
met een sportfilter word de luchttoevoer ook anders..zolang het gat maar onder het filter zit.
de power die je voelt komt bij een iets hoger toerental zoals je zelf al beschrijft.in de lagere toeren is het iets minder bij deze motoren,zodat het misschien lijkt of hij inhoud.rij je bij 120 km/h 4000 toeren in de 5e versnelling?
Stefan
18 jaar
dat klopt 120kmh rond de 4000 toeren in de 5e versnelling en nog is de motor redelijk geluid stil waar ik erg blij mee ben dus dat gat in de filter behuizing heeft bijna het zelfde effect als een sport filter..
is het voor deze motor beter om door te schakelen rond de 2500 toeren of kan je hem hem best door trekken tot de 4000 toeren en dan schakelen ....(wel als de motor warm is)
18 jaar
dat klopt 120kmh rond de 4000 toeren in de 5e versnelling en nog is de motor redelijk geluid stil waar ik erg blij mee ben dus dat gat in de filter behuizing heeft bijna het zelfde effect als een sport filter..
is het voor deze motor beter om door te schakelen rond de 2500 toeren of kan je hem hem best door trekken tot de 4000 toeren en dan schakelen ....(wel als de motor warm is)
18 jaar
heeft er iemand een andwoord op mijn vraag want dan kan ik weer verder
alvast bedankt
M.V.G. Julius
18 jaar
maakt helemaal niks uit julius,
als de motor op de bedrijfstemp. is en de olie mooi warm is,kun je er heel gek mee doen om het zo maar te zeggen,dus tot de 5000 toeren doortrekken is helemaal geen probleem!wel bij een koude motor natuurlijk..dan krijg je deze motoren snel kapot,denk dan aan een gescheurde kop of koppakking,maar verder hoef je er niet bang voor te zijn!
met mijn 325i 24v rij ik in de 5e versnelling bij 120 km/h net 3000 toeren.
zo vroeg schakelen is niet nodig hoor..maar wel zo zuinig ;-)
Stefan
18 jaar
dank je wel stefan
ik leer me bmw steeds beter kennen ..dankzij deze super site natuurlijk
wat ik ook nog wou vragen ..
als ik de bmw start staat er tussen km en toere teller oil service (3 a 4 seconden)
3 blokjes van rechts 1 helemaal rechts die is rood en de 2 daarnaast zijn geel
kan dit kwaad en weten jullie wat het betekent ?...
M.V.G.julius
18 jaar
hi die lampjes geven aan waaneer je olie moet vervangen als het rood lampje aleen brand betekend dat je olie moet vervangen grt
18 jaar
julius
dat is een soort indicator voor wanneer de auto een beurt/inspectie nodig heeft..
in het begin branden er 5 groene lampjes,deze gaan elk per stuk om de 2000km uit,zijn ze allemaal uit,dan gaat er een oranje branden + oil service..dat zou betekenen dat er nieuwe olie met filter op kan komen..( 10.000km )
maar als deze service indicator op een ander tijdstip is gereset kun je er natuurlijk geen peil op trekken..dus kwaad kan dit niet,het heeft ook geen invloed verder ergens op..zou hem gewoon zelf resetten wanneer de auto voor een beurt gaat en/of nieuwe olie krijgt.
zie email..>>
Mvg Stefan
18 jaar
[quote=julez]hallo mensen
ik wou vragen of er iemand een andwoord heeft op mijn vraag ..
ik heb zins kort een bmw 320i coupe e36 waar ik heel erg blij en trots op ben
hij doedt het erg goed heeft veel power 150 pk en het is een hele mooie ..groen metallic
ik heb wel een beetje het gevoel dat hij iets inhoud als ik in de 1e vernelling naar de tweede doorschakel pas in zen 2 boven de 4000 toeren voel je de power en verder rijd hij in alle andere versnellingen perfect als ik boven de 120km rij geeft hij op de teller 4000 toeren aan ..is dat normaal?...ik haalde laats de filter uit het lucht filter huis en zag tot mijn verbazing een redlijk groot gat onder in de zwarte box ..wat ik me nu dus af vraag .... dat gat hoort er niet maar kan het kwaad?. .. houd hij daar om in .. zuigt hij zo valse lucht ..of word je motor daardoor beter gekoeld .
kan iemand mij vertellen of ik de luchtfilter huis moet vervangen of kan ik zo probleemloos doorrijden
alvast bedankt voor het mee denken en een mogenlijk andwoord
M.V.G. julius[/quote]
De gat is vermoedelijk door een vorige eigenaar gemaakt om zogenaamd meer vermogen / koude lucht in de motor zien te krijgen.....
Ook als je zo een gat maakt in je filter krijg je ook een andere motor brom te horen...
kan geen kwaad alleen wordt je filter iets sneller smerig meer niet...
ciao.....
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar