BMW 0: onregelmatig lopen 318is coupe 1992

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318 is

hallo de auto van mijn vriendin heeft kuren
als je hem start (koud) gaat hij lopen pendellen tussen 500 en 2000 toeren
is er iemand die met 90% zekerheid kan zeggen hoe dit komt
voor ik hem voor jan lul aan de computer laat hangen
alvast bedankt

harold1980

Geplaatst door harold1980 (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

15 Reacties

stefan84 (0), 17 jaar geleden

kan je stappenmotor zijn!

om nu te zeggen dat je hem voor Jan Lul aan de computer hangt is een beetje overdreven,je moet het van 2 kanten bekijken,

je kan zomaar wat onderdelen gaan vervangen op de goede hoop dat het probleem dan verholpen is,of je laat hem een keer uitlezen en kijkt dan wat eruit komt en vervangt dan zonodig het kapotte onderdeel.

je stappenmotor bevindt bij het inlaatspruitstuk,gaan een kabel en 2 slangen naartoe..je kan deze simpelweg controleren op vuiligheid ( olie etc ) en goed schoonmaken met bv remreiniger..

ik neem aan dat de auto verder goed loopt ? anders kunnen het ook je luchtmassameter,temp.sensor kvs,lambdasonde zijn.Maar dat is zo lastig te zeggen.

succes..

Stefan

harold1980 (0), 17 jaar geleden

het is inderdaad de stappenmotor
ik heb deze een nacht in de wd40 gehad en het is beter geworden maar nog niet verholpen
remreiniger en daarna wd40 zou dat beter gaan

stefan84 (0), 17 jaar geleden

ja inderdaad.

erna even wat wd-40 erop voor te smeren en dan nogmaals proberen.

Stefan

harold1980 (0), 17 jaar geleden

ben bang dat ik toch een andere moet gaan regelen heb hem niet 3 keer schoon gemaakt maar blijft pendelen
als ik het stekkertje er af haal hoor ik het klepje dicht vallen duss er gebeurt wel wat maar waarschijnlijk niet genoeg
is het raadzaam zo'n stappenmotor van de sloop te halen
?

stefan84 (0), 17 jaar geleden

dat is en blijft altijd een gok harold,als je hem terug kan brengen als hij niet werkt is er niks aan de hand en is de gok te wagen.

anders als je zeker bent dat je stappenmotor kapot is,even op de tanden bijten en het glazen paleis van Bmw binnenlopen om een nieuwe te kopen.

Stefan

harold1980 (0), 17 jaar geleden

heb de stappenmotor vervangen maar het probleem is niet opgelost nu slaat hij met starten 1x na de 1500 rpm en slaat hij af als hij warm is loopt hij echter wel normaal toch heb ik het iedee dat de stappenmotor wel zijn werk doet want eenmaal een eindje gereden houd hij hem eerst op 1100 rpm en loopt zo langzaam in een seconde of 6 terug naar 800 rpm heb de sensor die de gashendel controleerd ook al vervangen deze trouwens wel voor een nieuwe uit het glazen paleis
maar was het ook niet heb de waarden van beiden gemeten en ze gaven allebij 600 tot 1600 ohm dus weer 60 eurie verspilt
heb al wel meer geinformeerd maar hoor overal stapenmotor
er zie nog wel iemand in het magazijn van het bmw paradijs dat het ook wel de temp sensor in het blok kon wezen maar er is helaas niemand die kan zeggen hoeveel ohm deze is bij hoeveel graden


dus nog iedeen
grt harold

harold1980 (0), 17 jaar geleden

hij loopt momenteel ook 1 op 8

stefan84 (0), 17 jaar geleden

dat verbruik kan een aantal oorzaken hebben,ik zou hem toch eens laten uitlezen als ik jou was.omdat je nu alleen maar onderdelen aan het vervangen bent en je eigenlijk niks wijzer word.

weerstand van de kvs temperatuur sensor (Blauw) moet ongeveer bij 50graden 4900Ohm zijn en een nieuwe kost +/- € 23,50 bij bv de brezan.

Stefan

harold1980 (0), 17 jaar geleden

Ik heb hem naar de garage gebracht omdat ik zelf maar een domme elektricien was dacht ik.
-stappenmotor schoon gemaakt
-alle slangen die daar heen lopen schoon gemaakt
-elektronische carberateur schoon gemaakt
-vacuum gechekt op lekage
-lambda sonde vervangen
- en 6 uur aan het stroring zoeken
zegt de garage houder maar auto doet het nog net zo
als hij koud is loopt hij op drie poten als hij iets warmer is schomelt hij als je het gas los laat tussen de 1200 en de 500 toeren en slaat soms selfs af
als hij warm is loopt hij goed slaat hij heel af en toe af bij terug schakelen
ik geef het op ik ben nu 500 euro armer en heb nog steeds het zelfde probleem
denk zelf dat het iets met de shoke te maken heeft maar wat zit er precies in het gedeelte tussen het luchtfilter en de efi zit hier bijv een klep in die dicht loopt als de moter koud is en de omg temp ook koud is want dit is volgens mij het enigste onderdeel aan de motor die nog niet geinspecteerd is terwijl bijv een lucht massameter wel een storings gevoelig onderdeel blijkt te zijn
gr harold

harold1980 (0), 17 jaar geleden

ook nog drie keer aan de comp gehangen geen storingen

stefan84 (0), 17 jaar geleden

over welk model spreken we eigenlijk ?? of klopt jou bj.. ?

als je na 3 x uitlezen nog niks wijzer bent geworden zou ik toch eens beginnen met het één en ander te controleren.

compressie e.d. is allemaal in orde ?

Stefan

manolodpg (0), 17 jaar geleden

mischien licht het wel aan het luchtmassemeter inlaat een scheur onder de slang (vals lucht)

harold1980 (0), 17 jaar geleden

probleem is verholpen alle injectoren zijn schoongemaakt hielp niks
maar het lag aan de drukregelaar
het schijnt dat als je daar een klap met de hamer een stift op geeft dat je meer vermogen krijgt
het vermoeden is dan ook dat de vorige eigenaar dit een goed eidee vond helaas heeft het mij veel geld gekost om hier achter te komen bedankt voor alle hulp en ik hoop dat ik door dit probleem te posten in ieder geval een ander help

stefan84 (0), 17 jaar geleden

Harold

mooi dat je probleem is opgelost maaruh..een slag met een hamer op de benzinedrukregelaar leid denk ik eerder tot de dood van dat ding,laat staan meer vermogen!dat is weer iets nieuws wat ik hoor..haha..

maar leg eens uit hoe je meer vermogen erdoor zal krijgen ?

Stefan

harold1980 (0), 17 jaar geleden

nou stel je geeft hem die welgezegde klap met de hamer
en je zou het voor mekaar krijgen dat je in plaats van 1.7 bar 2.0 bar op je rail krijgt
dit zou betekenen dat je op het moment dat je met de zelfde delta t van de inspuiting meer benzine binnen krijgt
maar inderdaad het is mijn iedee ook niet om dit te proberen
daar nog bij heb je kans dat je lambda sonde ingrijpt en dat je alleen berijkt dat hij bij de kortste delta t van de inspuiting te veel krijgt opdat hij niet verder kan smoren
maar goed er bestaan gekken op deze wereld die het proberen
ik ging zelf denk ik voor een nokkenas en chiptuning maar ja een hamer vind je in een 5euro bak en een nokkenas niet
gr harold

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.