Ik heb een probleem met een 525 tds zonder egr
Stationair loopt deze goed maar als je volgas geeft gaat hij niet boven 2000 toeren
Tot en met 1800 toeren draait hij mooi en goed maar vanaf dan stottert hij en blauwe rook uit uitlaat
Turbo draait vlot met de hand
Hij draait mooi stationair rond 800 toeren zowel of pc als op dashboard
Soms gaat hij tot 1800 toeren, soms tot 2000 , soms tot 2200 maar niet meer
Ik krijg steeds foutmelding 10 start of injection control deviation
Inlaatcollector gedemonteerd en timing pomp is zeker in orde .
Zonder inlaatcollector gaan deze normaal ook vlot in toeren maar bij deze gaat het ook tot max 2000 toeren ongeveer.
Als je de solonoide uittrekt van de inspuitverstelling hoor je geen verandering en de elekctronica van de dieselpomp is ook al verandert maar zelfde resultaat. Naaldvoeler 4de injector uittrekken levert ook geenverandering:
Max 2000 toeren
Brandstoffilter reeds vervangen en ook al laten draaien op bus diesel rechtstreeks aan hogedrukpomp zonder filter
Ik heb 2 de zelfde auto om eea op uit te proberen en als ik de solonoide uittrek of laat inzitten gaat deze vlot boven de 4000 toeren ook als je naaldvoeler 4 de injector uittrekt.
Inspuitpomp is opengeweest en binnen is deze prober, inspuitverstelling zit mooi los alsook de opnemer van de electronica.(regeling debiet)
Stuurdoor ook uitgewisseld met andere auto en zelfde resultaat
Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uitlaat niet verstopt ?
Uitlaat na turbo gedemonteerd zelfde probleem max 2000 toeren ongeveer
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar