Goede dag allemaal,
Mijn 528i uit 2010 (F10) loopt in koude toestand zeer slecht stationair en dan gaat ook de lamp motormanagement branden.
Echter zodra de motor maar iets temperatuur krijgt gaat hij goed lopen en gaat ook de lamp uit.
Weet iemand wat dit kan zijn.
Bij voorbaat dank voor jullie berichten.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Kijk eerst eens of hij valse lucht trekt door een schuurtje in een van de slangen tussen de luchtmassa meter en het motorblok. Vaak is dit het probleem.
Slechte injectoren of inlaattrajectvervuiling zou een oorzaak kunnen zijn. Je kunt eventueel contact opnemen met autobedrijf Bouman in wijk en aalburg. Zij zitten vlakbij Oosterhout en zijn zeer kundig met deze auto's.
Kan ook de lucht of koelwater sensor zijn die defect is of de LMM. Koud testen met de uitlezer is de eerste stap. Het hangt af wat je zelf wil of kan doen aan reparatie.
Ik heb de bougies vervangen en nu loopt hij al een stuk beter, maar koud slaat hij nog steeds over.
Ik kan hem zelf uit lezen en ook alle reparaties doen.
Ik ga hem dinsdag even uit lezen in koude toestand, want ik denk ook dat het met een sensor te maken heeft, omdat hij het alleen koud niet goed doet, maar warm perfect.
Ook rookt hij erg lang als hij koud is en ik heb de indruk dat de rook verdwijnt als hij olietemperatuur heeft.
Bedankt voor jullie reactie en ik ga er verder mee.
9 jaar
De auto rookt niet meer sinds ik de bougies heb vervangen en ik heb de MAF-sensor gecontroleerd en die is ook goed.
De auto loopt gewoon perfect alleen als hij koud is staat hij behoorlijk te schudden en zodanig dat af en toe de lamp motorelectronica gaat branden, maar na ongeveer anderhalve kilometer gaat hij stationair goed lopen en gaat ook deze lamp weer uit.
Heeft iemand nog suggesties ?????
Ik hoor het graag.
9 jaar
Ik heb nog dezelfde suggesties als op 30 maart.
Wim, je aanname in onjuist. Sensors kunnen fouten vertonen afhankelijk van de temperatuur. Reparateurs gebruiken koudespray en een fohn om dit soort fouten op te sporen.
Spuit eens remmenreiniger rond het hele inlaattraject bij koude motor. Dus na minimaal 15 uur stilstand.
Hoi MJ,
Ik stel je reacties zeer op prijs, maar wat doet de remmenreiniger dan, of wat moet er dan gebeuren. Ik heb de auto uit gelezen in koude toestand zonder de auto te laten lopen en dan is er geen storing. Als ik de auto dan laat lopen en hem uit lees dan geeft hij misfire op 2 cilinders, maar volgens mij is dat omdat de auto in koude toestand niet goed loopt door een of andere sensor.
Ik hoor je graag.
9 jaar
Om bv, valse lucht op te sporen , motor zal dan op de remreiniger reageren , als de motor warm wordt kan door uitzetting van de diverse materialen het lek opgeheven worden.
Op welke cilinders geeft hij misfires ? onderwerp die eens aan een nader onderzoek.
Bobine gebeuren is ook temperatuur gevoelig , kan dit ook veroorzaken , meet eens signalen.
LMM getest, maar die is goed en koelwatersensor vervangen zonder resultaat. Ik heb van de cilinders waarop hij misfire had de bobines op andere cilinders gezet maar dezelfde cilinder gaven misfire als voor de wisseling.
Ik zal nu maar de inspuiters laten testen, maar ik vindt het raar dat hij warm zo goed loopt.
Als jullie nog suggesties hebben dan hoor ik dat graag. Ik zal ook nog proberen om met de remreiniger te experimenteren maar ik ben bang voor brand.
9 jaar
Geen probleem, het gas waait gewoon weg, als er een inlaatlek zit zal het toerental iets wijzigen bij inspuiten met remmenreiniger. Injectors zijn zelden kapot bij een auto uit 2010. Plastics en rubber in het inlaattraject zijn veel grotere kanshebbers voor fouten.
Hoi MJ,
Ik heb het inlaatgedeelte ingespoten met remreiniger en de motor sloeg af en is niet meer aan de praat te krijgen. Ik krijg op mijn display de melding brandstoftoevoer. Ik heb geen idee wat er nu aan de hand is. Ik weet ook niet of er op deze BMW een noodknop zit die de brandstoftoevoer af sluit. Als ik remreiniger in de luchttoevoer spuit slaat hij wel even aan, dus hij krijgt geen brandstof.
Ik hoor graag van je.
9 jaar
[quote=Wim van Ham]Ik kan hem zelf uit lezen en ook alle reparaties doen.[/quote]
Opnieuw uitlezen en de storingscodes hier plaatsen!
De auto loopt alweer, maar het probleem is niet opgelost.
Als de auto koud is loopt hij stationair zo slecht dat de lamp motorelektronica gaat branden. Als ik hem dan uitlees heb ik misfire op cilinder 3 en 4. Als ik echter de bobines van cilinder 3 en 4 op cilinder 5 en 6 zet heb ik daar misfire. Dus ik dacht dat het probleem in de bobines zat. Ik heb er 6 nieuwe bobines opgezet, maar het probleem blijft hetzelfde. Dus koud slecht lopen en na 2 kilometer loopt hij perfect. Bij koud uit lezen zonder dat hij gelopen heeft geen foutmeldingen en bij warme motor ook geen foutmeldingen.
Als jullie nog suggesties hebben hoor ik dat graag
9 jaar
Betreft het een Nederlandse F10?
Want er kunnen 2 typen motoren in zitten, namelijk N52 ( met Valvetronic ) en de N53 ( arm mengsel ).
De N53 heeft zeker wel last van "lekkende" injectoren. Bij de dealer is er een testmodule zodat er vast gesteld kan worden dmv restdruk controle welke injector van een betreffende cilinder lekt.
Tevens een verkeerde waarde van je lagedruksensor kan ook vreemde storingen opleveren.
Vervuiling tussen klepafdichtvlak en klepzitting is ook een optie, demonteer eventueel inlaatspruitstuk of ga met een endoscoop naar binnen om het te controleren.
Ik heb hiervoor diverse onderdelen vervangen t.e. :
- alle bobines vervangen, zonder resultaat.
- temperatuursensor vervangen zonder resultaat
- druksensor lagedruk brandstof vervangen zonder resultaat.
Ik heb tenslotte de injectoren er uit gehaald en getest en hier was er een bij die druppelde. Ik heb deze ene vervangen door een nieuwe en het probleem is opgelost.
Ik wil jullie graag bedanken voor de reacties.
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar