BMW 5-Serie: Inhouden geen vermogen , op lpg en op benzine .

Bouwjaar: 1974, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0

Hoi heeft er iemand misschien nog een idee waar ik kan zoeken .
Hij hou in en flink ook !
Op lpg en benzine .

Luchtfilter
Bougies
Onsteking
Lek inlaat .

Hier paar dingen die ik al na gelopen heb .
Het nu loopt hij steeds beroerde ,
Is begonnen jaar geleden denk .
Toen hield hij heel soms vij weg rijden in .en na 400 meter schoot hij dan weer verder .
Nu echter was het ander om Soms schoot hij ineens door , en continu in houden .
Jet lijk wel of electro storing maar ja .
Moet nu echt tijd aan besteden want dit schiet niet op.

Bedank zo vast voor mee denken .
Bobine is trouwens oke.
Verdeler en rotor en puntjes ook vernieuwd .


Hij loop zo beroerd als ik1 bougie kabel los maak terwijl auto loop hij miet eens reageer ! Bij geen van de 4 .
In uit laat hoor de ik eerst een soort van plop ,
Onsteking dacht ik .
De Vacum vervroeger is ook vervangen. Was stuk . Maar niks help .
Zater dag bougies vervangen

richard72

Geplaatst door richard72 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

kaleido 1 (1590) PRO, 9 jaar geleden

Heb je al eens compressie gemeten en een lektest uitgevoerd ?
Als de klepzetels zo ver in de kop zijn gezakt , loopt hij echt beroerd , klepspeling zal dan ook zeker niet meer goed zijn.
Als je een bougiekabel los trekt moet je toch echt verschil merken.

richard72 (0), 9 jaar geleden

Hoi Ojee ik heb daar ook aan gedacht .
Is een oude motor die ik ingebouwd heb 3 jaar geleden ,bijna 3.
En heb 70 duizend gereden .
Ik had bougies die waren zwart van olie ,en 1 was mooi schoon .
Ook heb ik veel rook uit de kleppedeksel slang ontluchting .

Olie verbruik val erg mee.
En als ik niet harder dan 100 rij is in de spiegel geen grijze wolk ,als ik 120 km/u
Rij en dan gas los laat en tot 100 ,af laat zakken en geef gas dan heb ik een duidelijk blauw wolk .

Ik heb een kompressie meter en zal die maar eens gaan gebruiken .(met veel tegen zin ) want denk dat de motor aardig aan slijten is )

Eerst zonder olie op schrijven en Dan met een 10 milliliter oli er in? Voor de kleppen toch.

kaleido 1 (1590) PRO, 9 jaar geleden

Koud zonder olie en de gasklep max open.
Als dit al niet goed is , hoeft de meting met olie eigenlijk al niet meer , ik vermoed dat gezien jou verhaal er al genoeg olie op de zuigers aanwezig is trouwens.
Van daar de lektest , daar haal je de echte boosdoener er mee uit.

richard72 (0), 9 jaar geleden

Hoi ,oke ,
Lek test goe doe ik dat ?

kaleido 1 (1590) PRO, 9 jaar geleden

Door middel van perslucht.
Je zet de 1e cilinder op compressie , dan zet je via het bougiegat een bar of 5 op de cilinder mag ook meer , liefst met een vaste aansluiting , ik heb een oude bougie pas gemaakt met een snelkoppeling voor de luchtslang , wel zorgen dat de zuiger echt op bdp staat anders kan de zuiger weg schieten.
Dan ga je luisteren of je ergens iets hoort sissen , peilstok is zuigerveren , inlaat of uitlaat is een klep.
En dan zo verder.

richard72 (0), 9 jaar geleden

Zo. Compressie test gedaan ,maar daarna is het een ramp !
Sloeg moelijk aan en met een knal !
En gelijk uit .
Daar na niet te starten ,met ander accu ging het moei zaam en met knallen in de inlaat .
Dus op benzine maar stotter en stampen . Knallen .
Dacht zet hem op parkeer vak en morgen kijken .
Maar geen vermogen klein beetje toeren zelfs vol gas. Zo dra ik hem in p zet viel hij uit.

Pff gek want alles begon met slecht starten . Maar dat deed hij juist op vallend goed laatste maanden .
B

Bij de compressie test sloeg hij zelfs aan toen ik de 2 de cilinder aan metten was .

Na dat ik all e bougies terug had geplaats en alles op ze plek ..1234 zitten genummerd dus zitten goed .
Maar dan is het in eens een ramp slaat niet aan , en blijf niet lopen
Help .

Dit is de compressie ( slecht dus ) meting eerst zonder oli en daar na ongeveer 8. Milliliter oli .


4,5 BAR

4,5 BAR

4 BAR
6. BAR


MET oli

11,5bar


7,8 bar

7 bar

8 bar

Zie foto een bougie zat een scheur in de mantel en tien ik er aan kwam brak stuk er uit .
Had nog een ander die ee in geschroefd .

De vonkjes. Waren zeer zwak ! Oranje en echt heel Zwak .

Heb afstand op 0,8 mm gezet .
Wat een elende zeg voor se test starte hij en l,haf er van midag nig mee gereden , O en ook toen ik hem ging testen naast het huis gezet .,? Ps. Ben geen monteur !
Ik snap ook niet hoe het kan dat kou chiook. Werk ook op lpg ? Want dacht dat lpg via inlaat aan gezogen werd en dat dan carb functie niet werken

richard72 (0), 9 jaar geleden

[quote=kaleido 1]Door middel van perslucht.
Je zet de 1e cilinder op compressie , dan zet je via het bougiegat een bar of 5 op de cilinder mag ook meer , liefst met een vaste aansluiting , ik heb een oude bougie pas gemaakt met een snelkoppeling voor de luchtslang , wel zorgen dat de zuiger echt op bdp staat anders kan de zuiger weg schieten.
Dan ga je luisteren of je ergens iets hoort sissen , peilstok is zuigerveren , inlaat of uitlaat is een klep.
En dan zo verder.[/quote]
Hoi toevallig heb ik wel eens zo ding gemaakt van een oude banden pomp .met dus in plaats van zon ventiel dop.
Ik had toen geen compressie meter en dacht doe het daar mee, maar dat ging niet natuurlijk haha. Maar heb dat ding nog wel .


Ps , ik heb het idee als ik bij de motor met me hoofd DI ht bij dat ik iets hoor sissen ,als of Vacum slang lek zeg maar . Maar kan niet zeggen wat het is.


Ook. Weet ik niet of hier wat aan heb .maar als ik de Vacum los haal van de ontsteking vervroeger .
En hou me duim op het pijp je bij de koud start ventiel . Dan kak de motor in toeren in ??
Ik snap dat niet , want heb ook voor de kleppen een exstra slang die oli zuig . Dus stel dat die leeg is dan zuig hij lucht aan . Ik bedoel ik begrijp niet waarom de auto in kak .

kaleido 1 (1590) PRO, 9 jaar geleden

Als ik je compressie plaatje zo bekijk , is de motor op , maar de klepspeling kan dit ook nog veroorzaken.
Ik vrees trouwens zoals je zelf al aan geeft de kennis een beetje ontbreekt.
Dat sissen is niet goed , kan hij ook beroerd van gaan lopen , op onderzoek dus.
advies is , haal er even iemand bij met voldoende kennis van oude motoren.

voyager (0), 9 jaar geleden

Mij lijkt ook dat de compressie meting ook niet goed is uitgevoerd.Voor de meting ALLE bougies uithalen. Evt. centrale kabel van ontsteking van de verdeler af en dan pas meten.Je schreef dat auto startte tijdens compressie meting. Dan is de meting niet goed uitgevoerd.

kaleido 1 (1590) PRO, 9 jaar geleden

Inderdaad had ik even overheen gelezen , als hij aanslaat , is de meting inderdaad niet goed gedaan.
Dan blijf ik er zeker bij , iemand er bij halen met verstand van zaken.

richard72 (0), 9 jaar geleden

Hoi nou dat lukt wel alleen hoor ?!

Maar ik ben gewoon begonnen met er een uit halen dan meter er in . Enz enz
Dus moet eerst alle 4 er uit.
Morgen staat hij bij een maat van me en begin ik met onsteking op tijd te laten zetten
Ik heb nog een motor liggen , die had ik er uit gehaald bij aan koop en dit blok er in gezet .
Misschien is die kop inorde .

Hij vonkte ook zwak ,
En wie kan me idee geven dat de auto wel eens in. Eens door schiet en wel vermogen heb als of electro storing is?

Ook heb ik nu 2 keer dat bij contact niks het deed.
En even later weer wel . Dus contact slot kan ook nog.
Ik vermoed dat er ergens sluiting maa ,ook om dat hij start direct (boor de meting nu niet meer)
Bij om draaien van sleutel liep hij gelijk.
Dan zou dat ook niet zijn als hij zo versleten was toch.

Morgen kleppe goed zeten en ontsteking laat ik door kennis goed zetten.
Laat ANWB hem op takelen en daar heen brengen van middag .
Bedank zo vast voor het mee denken .
Laat het horen als er verandering is.

richard72 (0), 9 jaar geleden

Zo kleppen gesteld , maar viel reuze mee ! Helaas ( want dan zou de lage compressie aan de kleppen gelegen hebben .
Maar zijn de zuiger veren . En de compressie test is op nieuwe gedaan ,en ik had het wel goed gedaan . Het heeft geen in vloed gehad manier waar op ik het gedaan heb .

4 nieuwe bougies met 4 vonk ,,,
Ontsteking op gevoel goed gezet ,
Want als we die volgens het boekje zetten ,dan slaat hij niet eens aan .
Maar is blijk baar bekent als ze at versleten raken dan moet je wat meer er aan draaie .
Auto start als nieuwe en loopt als een naai machine . Ik merk onder het rijden niet dat hij in hou ,
Of stoter hapert.
Wel hoor je bij de uitlaat dat bij niet mooi rond loop zo af en toe hoor je dat hij onregelmatig loop.
Maar dat kan men verwachten zeg men ,als je maar 4,5 bar compressie heb .
Zo lang de auto blijft lopen ,en niet gaat roken .dan laat ik het zo .
En ga onder tussen kijken naar de compressie van het blok dat ik nog heb .
Blok kost 150/200 euro .
Heb er 3 jaar mee gereden en 200 betaald ,men zei dat is toch niet verkeert dan.

Ik ga lang zaam begin met een ander blok zoeken . Eerst kijken naar her blok dat ik nog heb.

Blok is zo gewisseld. . Heb dat gedaan Bij aan koop . Bak en motor gewisseld .


IEDEREEN bedank voor mee denken .
En heb geen lek test meer gedaan .gezien hij weer loopt

kaleido 1 (1590) PRO, 9 jaar geleden

Mooi dat hij in iedergeval weer loopt.
Compressie is inderdaad veel te laag , succes met het vervolg.

richard72 (0), 7 jaar geleden

Opgelost

kaleido 1 (1590) PRO, 7 jaar geleden

Hoe ?

richard72 (0), 7 jaar geleden

Staat al in het verhaal maar ik zag bijzijn berichten dat hij nog open stond dus vandaar . Wilde netjes afsluiten
Ps ik rij nogsteeds er mee tik en lopen . Op lpg

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.