Moet smorgens zeker 3 keer opnieuw voorgloeien en starten voor dat de motor echt aanslaat en op 6 cilinders gaat lopen. De rest van de dag start ie normaal. Al voor de motor aanslaat komen er uit het motorcompartiment grote grijze rookwolken (kleine milieuramp). Zodra de motor loopt houdt ie op met rookwolken produceren. Kennelijk wordt de dieselolie dan gewoon verstookt in plaats van onverbrand/half verbrand 'ergens' vandaan te komen.
Ik heb de kabeltjes naar de gloeibougies gedemonteerd en toen met een spanningzoekertje de bougies getest. 1 van de 6 was stuk en die ene heb ik vervangen. Dat maakte qua slecht starten geen verschil.
De auto heeft 370.000 km gelopen dus mag ie best af & toe wat kuren hebben maar hier heb ik even geen oplossing voor behalve dan een bezoek aan een officiele dealer die hier in Frankrijk 100 per uur rekenen.
Warmloop/heetloop problemen kon ik oplossen door middel van een nieuwe viscokopppeling(.nl) en een nieuwe waterpomp waarvan alle plastic schoepen compleet afgebroken waren.
Wie heeft er ideeen over de startproblemen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kon weleens lucht in je leiding komen door middel van ergens lekkage,bij afzetten loopt dan de brandstof terug ,toevallig onlangs je brandstoffilter vervangen gehad???
Ha Robby. Dank voor je snelle reactie.
Zou kunnen want het is wel een beetje een smeerzooitje onder de motorkap. (diesel)oliespetters op het alu luchtinlaathuis. Brandstoffilter is al een tijdje niet vervangen, moet ik maar es doen. Maar het zit volgens mij niet los. Ik ga morgen es de leidingen en het brandstoffilter checken.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar