👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Beste mede-leden,
Heb hier een 525d f10 met de n57d30a motor staan met te lage raildruk, Volgende onderdelen vervangen:
- Rail pomp
- Brandstofdruksensor op rail
- Brandstofdrukregelaar op rail
- Brandstoffilter
Alles van bosch, en nieuw uiteraard.
Volgende verschijnselen:
- bij starten varrieert de raildruk tussen de 38 en 80 bar, soms piekt deze plots en loopt hij wel, tot hij op een willekeurig moment terug afslaat.
- Lagedruk houd netjes de waarde staat bij contact op aan 99mbar en loopt bij starten op naar 3900mbar ongeveer, na poging tot starten zakt deze meteen terug weg.
- regelklep raildruk op contact 17% en bij starten 36%
- volumeregelklep blijft op 0% staan
DTC met Delphi ds150e uitgelezen:
-250100 klep kwaliteitsregeling actiefring ontbreekt inermitterend
- 28cd00 radiatorscherm LIN bus communicatiefout permanent
- 249300 brandstofdrukcontrole bij starten van de motor: lage brandstofdruk bij starten vd motor intermitterend
- 248600 brandstofdruk waarschijnlijkheid gereguleerde druk: te lage brandstofdruk/positieve regelverandering en activatie van de hogedruk controleklep intermitterend
Ik heb alle nieuwe waardes reeds ingeleerd, tevens ook het brandstofsysteem ontlucht met Delphi. heel gek dat hij soms wel aanslaagt, 10min blijft lopen stationair en dan plots stil valt...
Ik begin te twijfelen aan het falen van 1vd nieuwe sensoren..
Alvast bedankt!
Gemeten
- bij starten varrieert de raildruk tussen de 38 en 80 bar, soms piekt deze plots en loopt hij wel, tot hij op een willekeurig moment terug afslaat.
- Lagedruk houd netjes de waarde staat bij contact op aan 99mbar en loopt bij starten op naar 3900mbar ongeveer, na poging tot starten zakt deze meteen terug weg.
- regelklep raildruk op contact 17% en bij starten 36%
- volumeregelklep blijft op 0% staan
Uitgelezen met
delphi ds150e
Foutcodes
250100, 28cd00, 249300, 248600
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je enkel de motor uitgelezen of ook de brandstof pomp regel unit. Kun je met een delphi apart uitlezen.
gr Martin
zijn de injectoren nog in orde?
wanneer die pompen stuk draaien zijn die injectoren meestal ook niet goed meer.
Gr Dieter
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar