Ik heb een probleem met mn 530d uit 2000.
De auto stottert als ik half gas rij op de snelweg (vooral boven de 140 km/u) vaak, bijv op cruise control. Je voelt em dan echt inhouden zeg maar.
Ook heeft de auto vermogen tekort wanneer die warm is, koud trekt ie beter en reageert ie beter op het gas. Na een tijdje rijden als de auto goed warm is loopt ie ook nog maar heel zachtjes vooruit bij het loslaten van de rem (automaat). Normaal als je in de drive de rem loslaat begint de auto meteen te rollen maar als ie goed warm is dus veel minder. De gasreactie is sowieso veel slechter warm.
Ik heb de verstuivers laten testen en ze zeiden dat die alle 6 slecht zijn maar zelf betwijfel ik of het hieraan ligt. Een verstuiver kan kapot gaan maar alle 6 vind ik raar. De auto start perfect en er komt niet of nauwelijks rook uit de uitlaat terwijl dit voor zover ik weet wel kenmerken zijn van kapotte verstuivers.
Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
oja en er brandt geen lampje op het dashboard.
Met uitlezen gaf ie ook iets aan met laaddruk maar ik weet niet meer precies wat.
Wordt waarschijnlijk veroorzaakt door een lijn-pomp (ter hoogte van bestuurder-stoel) die aan vervanging toe is.
Ook een vervuilde brandstof-drukregelklep kan de oorzaak zijn.
Een fles Forté toevoegen aan een (halve) brandstoftank-vulling zal in dat laatste geval verbetering brengen.
13 jaar
alle 6 de verstuivers vervangen, probleem blijft hetzelfde.
Vandaag weer ff een stukje flink geknald met em maar hij valt bij een tijdje vol accelereren in 1 keer dood, dan stopt de motor er accuut mee. Opnieuw starten dan is er weer niks aan de hand. Stinkt ook naar diesel.
De garage waar ik em heb laten maken verdenkt nu een inspuitventiel of een raildruksensor die kapot is.
Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
13 jaar
Een vervuilde raildrukregelaar kan ook de oorzaak zijn.
Of dat zo is, merk je na een spoelbeurt met een fles Forté door de (een halve tank) brandstof.
Waarschijnlijker is, dat het onderdeel dat meehelpt om de brandstof op de vereiste druk te brengen de veroorzaker is: De lijnpomp.
Als deze pomp minder dan 4.5 Bar levert (uit de archieven alhier) kunnen genoemde problemen reeds optreden.
De hoofd-brandstofpomp alleen (de pomp in de brandstoftank levert immers nauwelijks een bijdrage aan de leidingdruk) kan dan onvoldoende druk* leveren, vooral bij een vervuild brandstof filter.
*) Met een manometer tussen de brandstofleiding geplaatst en op je voorruit geplakt, kun je de brandstof druk onder het rijden meten.
13 jaar
heb ook eens zo'n zelfde probleem gehad met mijn 530d.
bij mij kwamen ze na lang zoeken er achter dat het in of uitlaatspruitstuk? bijna dicht zat met roet.
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar