ik heb dus een probleem met mijn 735i en die luidt als volgt....
als ik de auto sochtens wil starten ( dus die heeft natuurlijk een hele nacht stil gestaan ) dan start hij zonder enige moeite of problemen,....
maar als ik dan vervolgens op mijn bestemming aankom en even later weer wil vertrekken en dus opnieuw probeer te starten dan slaat hij zoiezo ALTIJD meteen aan maar KAN het zijn dat hij uitvalt na precies 3 seconden...
en dan start ik de auto opnieuw en slaat hij WEER meteen aan wat hij altijd doet en KAN het weer zijn dat hij PRECIES na 3 seconden uitvalt...
dan valt de auto heel gelijdelijk weg dus niet stotterend of iets, hij slaat dan keurig aan loopt stationair en valt na 3 seconden geleidelijk uit.
maar kan kan ook zo zijn dat ik er de hele dag geen last van heb en dat hij na het aanslaan gewoon blijft lopen!.
ik heb de auto uit laten lezen de computers eruit laten halen, HEEL de bekabeling etc etc maar NIKS echt NIKS kunnen ze vinden in de elektronica!
met andere woorden ik ben wanhopig! jullie misschien ideeen??!! ( OOK IN DE MECHANiCA GAF DE COMPUTER GEEN STORINGEN AAN )
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Moet je met benzine drukmeter en diagnosesysteem laten rijden bij je dealer dat je deze parameters onmiddelijk kan
volgen wat er gebeurt, en daar gaat wat tijd over. Onderdelen vervangen kost ook geld .
Slechte verbinding in bedrading naar benzinepomp of haperende pomp?
ik heb verschillende stukken gelezen dat het indd aan de pomp/bedrading/relais kan liggen..... wat lijkt voor jullie de logische volgorde om af te lopen?.
ik ben zelf niet heel erg bekend met brandstofpompen/en bedrading daarvan maar wil het wel graag zelf uit gaan vogelen!
vraagt het veel kennis om dit klusje te klaren? of is het echt onbegonnen werk en moet ik de auto wegbrengen?
13 jaar
het zou misschien fijn zijn als iemand mij een beetje wegwijs kan maken qua sleutelen.
eerst de relais bekijken neem ik aan? die zal wel in de zekeringenbak linksboven zitten?
brandstofpomp kon ik bijkomen onder de achterbank achter de bestuurder stoel?
13 jaar
Eerst maar eens kijken of het met de brandstofpomp te maken heeft.. Plaats een manometer (tot 8 a10 bar) met een Tstuk tussen de slang en de brandstof gallerij. De druk zal tijdens draaien +- 2,5 bar zijn stationair zijn. gas los of gas geven geeft +- 0,5 bar verschil. Als de druk tijdens het afslaan gelijk blijft zul je het probleem elders moeten zoeken. als de druk wegvalt kun je daarna controleren of er spanning op de pomp blijft staan. door een voltmeter op de pomp plaatsen. als de spanning niet wegvalt. maar je hoort dat de pomp stopt is de pomp stuk. anders verstopping enz.enz
owke daar heb ik veel aan inderdaad.... scheelt een hoop montage werk ( achterbank etc ), heb al veel mensen gesproken en die komen toch allemaal wel op de brandstofpomp uit...
als u dit verhaal aanhoord ( het soms uitvallen na 3 sec bij starten en heel af en toe happerend ) dan lijkt het eigelijk voor 90% wel de pomp toch?.
lijkt mij dat dat meer voor de hand liggend is dan een verstopping.
in ieder geval alvast bedankt!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar