BMW 0: BMW E30 springt niet aan en krijgt teveel benzine, LMM is goed

Bouwjaar: 1985, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320i

Beste leden van Problemcar,

krijg mijn BMW 320i uit 1985 niet meer lopend; compressie goed, de ontsteking staat goed afgesteld en krijgt genoeg vonk bij de bougies, de LMM is nog geen jaar oud ( nieuw gekocht ), benzinepomp goed maar de motor verzuipt?? WIe kan mij helpen, alvast bedankt voor de tips

Vriendelijke groet,Marc

BMW E30 liefhebber

Geplaatst door BMW E30 liefhebber (0) PRO , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 0? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

Einstein Brain (0) PRO, 11 jaar geleden

Als je de vacuumdarm van de benzinedrukregelaar losmaakt komt er dan geen benzine uit? of benzinetoevoer koudstartsproeier eens afklemmen,beweegt klep in luchtmassameter soepel??

BMW E30 liefhebber (0) PRO, 11 jaar geleden

De vacuumdarm heb ik van de benzinedrukregelaar losgemaakt en er komt geen benzine uit. De tweede test voer ik morgen uit, alvast bedankt voor de hulp

Einstein Brain (0) PRO, 11 jaar geleden

Controleer ook de computer eens op waterinfiltratie.

BMW E30 liefhebber (0) PRO, 11 jaar geleden

Bedankt, zal ik vandaag samen met de tweede test ook meteen nakijken.

Punt (35) PRO, 11 jaar geleden

Op het termostaathuis zit de temp. sensor . Waarde goed? en staat er 5 volt op die 2polige stekker ? Het zijn allemaal bosch componenten dus de ohmse waarde "koud 2- tot 3 k ohm .
Zit er bij jouw motor nog een startsproeier op ? Misschien blijft deze open staan of wordt blijvend bekrachtigd .!
Stuur anders nog een foto kunnen we de techniek bewonderen .
Rijd zelf nog met een carb. uitvoering .
Groeten.

moderator pc forum (0) PRO, 11 jaar geleden

[b] Marc, vergeet niet om de oplossing ook te vermelden. Degene die helpt bij het oplossen van een probleem hoort graag hoe het is afgelopen![/b]

Alex218 (0) PRO, 11 jaar geleden

lmm al eens losgekoppeld? Nieuwe delen gaan ook stuk, zeker de goedkopere imitatiedelen doen dat nog wel eens onverwacht.

diplomaat (0) PRO, 11 jaar geleden

heb zelf met een e28 lopen tobben en dat is opgelost door de injectoren te reinigen en een nieuwe railklep te monteren. deze bleek namelijk vast te zitten en kon hij het overvloedige niet kwijt.

Bjorn M3 (0), 10 jaar geleden

Vast zittende klep in de luchtmassameter is veel voorkomend bij E30's. bekijk ook eens je bougies welk kleur ze hebben...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.