BMW E-36: bmw e36 cabrio 325i van 94

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 325-i

goedendag heb een groot probleem
heb laatst een cabrio gekocht maar kom er nu achter dat het dak niet werkt
(was winter en dak was bevroren kon niet open zei de oude eigenaar
maar achteraf ???????? zie je een aap in de kont )
conclusie draden zijn afgeknipt is er hier ook een schema van in het nederlands
hoe zo iets aangesloten zit
of kan deze mischien ook handmatig open ?

wie kan mij hierbij helpen (snik)

herta

Geplaatst door herta (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Hier zul je even een BMW specialist voor moeten benaderen.
Er zijn altijd veel problemen met deze kappen, de motortjes gaan vaak stuk en zomaar vervangen is moeilijk omdat er een procedure is voor het opnieuw inleren van deze dingen.
Wat is er afgeknipt? kun je niet weer aanluiten om te zien wat er wel en niet werkt?
Ze worden wel eens handmatig gemaakt, maar hoe en wat zal een liefhebber/specialist je beter kunnen vertellen.
BMW club/forum ?

paulo peter (0), 12 jaar geleden

hallo herta
dit zou te fiksen zijn als alle draden er nog in zitten hoop dat er niks tussen uit is geknipt en de motoren aanwezig zijn en het ook doen
en die probeemen met deze kappen, ben ik het niet mee eens , hier bij mij is er nog nooit eentje weggegaan
die niet of nooit meer werkt want ik zoek net zolang tot ik het heb gevonden kost wel tijd
weet niet waar je vandaan moet komen, laat maar weten

gr paulo

C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden

Paulo, lees de diverse BMW fora maar over deze kappen, natuurlijk bij goed onderhoud is er niks aan de hand en als je weet wat je doet ook niet maar de E36 is een echte handelsauto met foute baasjes en dus gaat er nu zoveelste hands wel eens wat mis.

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Op zich gaat er bijna nooit iets mis met deze kappen, motoren gaan eigenlijk nooit kapot, er zijn echter wel een hoop mensen mee bezig dit niet weten wat ze doen en de schuld bij de kap zelf leggen. Als er doorgeknipte kabel in zitten heb je wel een probleem omdat er dan waarschijnlijk een andere kap op is gezet die er niet op hoort, en aangezien de kabelboom van de kap gewoon in de hoofdkabelboom verwerkt zit is dit bijna niet meer goed te krijgen.

gr Martin

paulo peter (0), 12 jaar geleden

dat is precies wat ik wou zeggen Martin
en inderdaad er zijn veel hobby bobs die denken er verstand van te hebben met het gevolg dat er problemen ontstaan
maar daarom is het wel te repareren mits je de tijd krijgt, heb hier ook nog een komplete kabelboom liggen
van een cabrio e36 inclu motoren en ook de kap

nog eens martin waar zit jou bedrijf zou wel een keer langs willen komen heb namelijk een auto, denk
van jou een e39 touring 525 td met connoly leder zegt je dat iets

gr paulo

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Auto komt me zo niet bekend voor, maar wij zitten in Appingedam.

gr Martin

paulo peter (0), 12 jaar geleden

het is een525 tds touring van 97 met een groen en donker groen interieur leer voledig electrisch
en carroserie laguna grun zegt dat je wat er staat in ieder geval wel een naamplaatje met GJB auto,s op
en heb hem gekocht in joure voor schoonvader mischien,

gr paulo

herta (0), 12 jaar geleden

de motors doen het
de staal kabels zijn geknapt
de module is weer aanwezig (was weg)
mis er denk ik 1 stekker zitten 4 aansluitings op de module
2van beide motors en 1 van de schakelaar ik weet het zo ook even niet meer
maar in ieder geval mis nog 1 stekker en waar van die is geen idee

zelf woon ik nabij drachten mocht er iemand in de buurt wonen
kom gerust langs
of doe eem een belletje

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Er is volgens mij 1 stekker die naar de GM module gaat voor de aansturing van de ramen.

gr Martin

herta (0), 12 jaar geleden

oke dan moet ik die nog eem zoeken
maar als ik de auto op contact of de nul stand zet draaien de motors niet dus houd in het dak is nog steeds dood
heb de motors uit de vergrendeling gehaald en er weer ingeklikt
doe ik mischien iets verkeerd ?
zit er ergens een zweefende zekering die kapot kan wezen ?
waar moet die dan zitten ?
ze hebben er zo vreemd mee omgeknoeit bha
zwaare muziek instal kunnen ze er wel inbouwen gaat voor alles
grrrrr

paulo peter (0), 12 jaar geleden

hallo herta
ik woon in marum je kan ook bij mij langs komen langestraat 6
heb namelijk twee cabrio e36 en een e21
en maak ze ook wel, alleen bmw,overigens
en de module heeft inderdaad 4 stekker aan sluitingen waar er 1 niet van gebruikt wordt mits je een volledig elec dak hebt dus ook de vergrendeling op
de voorkant dak hoor het wel mag ook s,avonds heb ruime garage de stekker, die je denkt te missen, is de kleine vierkant tussen de anderen in, met pennetjes

gr paulo

paulo peter (0), 12 jaar geleden

hallo herta
ik woon in marum je kan ook bij mij langs komen langestraat 6
heb namelijk twee cabrio e36 en een e21
en maak ze ook wel, alleen bmw,overigens
en de module heeft inderdaad 4 stekker aan sluitingen waar er 1 niet van gebruikt wordt mits je een volledig elec dak hebt dus ook de vergrendeling op
de voorkant dak hoor het wel mag ook s,avonds heb ruime garage de stekker, die je denkt te missen, is de kleine vierkant tussen de anderen in, met pennetjes

gr paulo

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.