close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: Bmw e36 Coupe. knarst ( achter ) in de bochten met gas erop

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1600

Hallo,


Sinds kort maakt mijn BMW lawaai in de bocht.

Dit meestal alleen als ik op de rotonde een bocht naar rechts neem en gas geef ( dus de bocht even scherp en snel pakken ) dan voelt het alsof er iets verzet? en klinkt het wat knarsend, daarna is het weer goed. Ik reed vandaag toevallig op de AutoBahn met die dikke 1.6L en viel me op dat wanneer is de 160Kmh haalde, hij ook knarste bij het linker achterwiel ( achter de bestuurder ). snelheden onder de 160, of gas los, was het geen lawaai. ook als de auto over een heuveltje ging en net even wat omhoog kwam dan knarste er iets.. ik vind het heel storend, vooral omdat ik niet weet wat het is...

ook trilt de auto ( Licht/Hevig ) bij het remmen, verschilt.


Wie weet ongeveer wat ik bedoel, en wat dit kan zijn;)

Mvg Jelle

Geplaatst door

jellebmw (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Controleer de draagarmen en ophanging achter eens Jelle, ook daar waar het subframe in de carosserie zit..

Gr Stefan

stefan84 0

14 jaar

hallo jelle
het kan ook een wiel lager zijn of eigelijk je, wiel naaf die ingesleten is geeft ook een knarsend geluid

gr paulo

paulo peter 0

14 jaar

Warschijnlijk liggen je achterdraagarmrubbers (silentblocks) eruit dit maakt een knarsend metaal geluid, dit komt omdat de draagarm tegen de carroserie aan ligt. Verder kun je ook nog eens kijken of de ophaning niet af is gebroken, of gescheurt is, en of je veren geen breuken vertonen dit kan ook een knarsend geluid veroorzaken. Het hevig trillen bij remmen wordt meestal veroorzaakt door kromme remschijven ( dit is een kwaal bij bmw) Ook niet goed uitgebalanceerde wielen kan dit probleem veroorzaken.

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

Hee, bedankt alvast voor alle reacties;)

Ik heb het geval wel gehad dat ik een tijdje met ongebalanceerde banden reed.. ( compleet versleten banden ) nu heb ik er 2, 15Inch bmw 5 serie banden onder. kan de hand niet meer tussen de band en het spatbord krijgen, dus krik de auto zo even op en ga kijken;

Ik was zelf bang voor het differentieel..

Gr Jelle:)

jellebmw 0

14 jaar

[quote=jellebmw]Hee, bedankt alvast voor alle reacties;)

Ik heb het geval wel gehad dat ik een tijdje met ongebalanceerde banden reed.. ( compleet versleten banden ) nu heb ik er 2, 15Inch bmw 5 serie banden onder. kan de hand niet meer tussen de band en het spatbord krijgen, dus krik de auto zo even op en ga kijken;

Ik was zelf bang voor het differentieel..

Gr Jelle:)[/quote]
Is het dan geen aanlopend wiel wat je hoort? Aangezien je hand niet eens tussen wiel en wielkast past?

Bas_petiet 0
badge

14 jaar

5 Serie wielen onder een e36 staan veel verder naar buiten als standaart wielen, denk dat je wielen aanlopen bij het nemen van bochten.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

ik denk dat martin gelijk heeft jelle, je hebt nu wielen met een verkeerde ET waarde gemonteerd
lijkt wel dik maar is niet goed voor het rijcomfort

gr paulo

paulo peter 0

14 jaar

Nu jullie het zeggen klinkt het wel logisch.

maar als de auto stilstaat dan dan heb je zon 3 tot 4 cm vrije ruimte. Het gebeurd ook alleen bij een scherpe bocht of snelheid boven de 160 als je het gas erop houd. . Ik hoop wel dat het fde banden zouden kunnen zijn, en geen andere duurdere problemen.

De 5 serie banden heb ik gekregen, van een bekende omdat mijn andere banden versleten waren.

Mvg Jelle

jellebmw 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.