auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: BMW E46 coupe 3.18 LPI G3 wordt warm ??????

Bouwjaar: 2000, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8

Het koelvloeistofreservoir was gescheurd (schijnt vaker te gebeuren als ie te warm wordt) die hebben we vervangen, ook zijn we erachter gekomen dat de thermostaat niet open ging dus die is ook vervangen. Maar de auto wordt nogsteeds warm en de fan slaat niet aan, hij doet het wel we hebben hem rechtstreeks op de accu laten draaien. Het ontluchten schijnt bij deze auto's wel moeilijk te zijn..Ook is er een plastic aansluiting achterop het blok van de koelvloeistofslang vervormt en een beetje versmolten zeg maar, heb deze nu ook nieuw besteld.
De koppakking is van staal en schijnt het 9 van de 10 keren niet te zijn heb ik gehoord want dat komt niet vaak voor bij deze auto's en zo lang heeft die van mij niet te heet gelopen.
Iemand nog suggesties waar ik naar kan kijken???Kan alle hulp gebruiken.

Geplaatst door

mikealkmaar (0)

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hoe worden de koelvinnen aangestuurd? Met een thermo-schakelaar of door de motor_computer?

oldford 0
badge

15 jaar

motor_computer...

mikealkmaar 0

15 jaar

3 mogelijkheden:
zekering 37 (50A) defect
bedrading defect tussen computer en fan defect
Temperatuur-sensor defect die waarde moet geven waarop de computer reageert.
De sensor meet de temperatuur van het water dat de radiateur uitgaat en zou te weinig kunnen aangeven.
Bij een volledig defect laat de DME de fan op volle snelheid draaien.
Dit kun je het beste meten met scanapparatuur door de temperatuur uit te lezen, moet wel BMW-specifiek zijn.

Aansluiting van fan-connector
1 - aarde
2 - aansturing door DME - gaat naar DME pen 4
4 - 12 Volt voeding van zekering 37

Andere mogelijke oorzaak: De thermostaat wordt ook geregeld door de DME en dit naar aanleiding van de koelwater temperatuur.
Ook die sensor kan een verkeerde waarde aangeven. Wederom laten uitlezen met scanner.
Zeker weten dat je de goede thermostaat erin gezet hebt?

Bovenstaande gaat er van uit dat dit een E46 is, met een 1.8 M43 motor bestuurd door een BMS46.
Weet je dit niet zeker, geef dan de laatste 7 tekens van je chassisnummer, dan kan ik zien wat voor type dit is.

oldford 0
badge

15 jaar

bedankt voor de snelle reactie de laatste 7 cijfers van het chassisnummer moet ik even navragen hij staat nu bij een kennis van me die monteur is.
Het is wel het oude type motor, hij is van de 10e maand van 2000.
Neem aan dat het wel de goede thermostaat is hij ziet er exact hetzelfde uit en past ook gewoon.
Zekering hebben we eigenlijk nog niet nagekeken, zal ik ook nog ff doen.

mikealkmaar 0

15 jaar

het is een m43 motor ja

mikealkmaar 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.