Hallo allemaal,
Tijdens elke rit valt mijn motor tijdens het rijden één keer uit. Doordat de auto rolt start de motor door de aandrijving ook direct weer op. Als de motor één keer uit is gevallen gebeurt dit de hele rit ook niet weer.
Het probleem is ontstaan toen ik de auto een oliebeurt heb gegeven. (Nieuwe oliefilter, nieuwe olie.) Olie is ververst volgens het boekje dus de juiste olie in het blok.
Naast het vervangen van de olie heb ik ook een nieuw luchtfilter geplaatst.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Met vriendelijke groet,
Filip
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou beginnen met de auto uit te laten lezen, wellicht heft de ecu foutcodes opgeslagen tijdens de motoruitval.
Olie gemorst in de buurt van de luchtmassameter tijdens de olie en luchtfilterwissel? De oliefilm kan aangezogen worden tijdens het rijden en vast gaan zitten op de LMM sensor. Mijn 2 cents :-)
Erg bedankt voor de tips tot nu toe, ik zal om te beginnen de auto uit laten lezen.
Zodra ik dat gedaan heb meld ik me even weer.
Vriendelijk groet
Filip
11 jaar
Hallo allemaal,
Ik heb de auto inmiddels uit laten lezen en hieruit kwamen geen foutmeldingen naar voren. Nu heb ik me laten vertellen dat bovenstaande storing zou kunnen komen omdat de kettingspanner niet goed zou werken.
Nu valt het me wel op dat wanneer je de auto start je eerst even heel kort een ratel, van waarschijnlijk, de distributieketting hoort. ik vraag me dus af of dit normaal is ja of nee?
Ik heb ergens ook iets gelezen over de benzinepomp die niet goed zou werken?
Als laatste wil ik vragen waar het rubberslangetje van rond 8mm is die op het luchtfilterhuis zit. Zou deze een storing kunnen veroorzaken die niet door de ecu geregistreerd wordt?
Nogmaals een klein verhaaltje om een juiste indruk van de storing te krijgen:
Ik rijdt op de snelweg met ongeveer 100 km/uur met de cruisecontrol aan, wanneer plotseling het acculampje gaat branden en vervolgens direct weer uit gaat.
De auto mindert daarna ook vaart, omdat dan ook de cruisecontrol is uitgevallen. Toch kun je dan ook gewoon weer gas geven om weer terug naar de 100 km/uur te klimmen. De motor is in principe nog geen fractie van een seconde uitgevallen, maar uiterst irritant.
Hetzelfde kan ook gebeuren wanneer je in de bebouwde kom rijdt tijdens het optrekken in zijn tweede of derde versnelling, de motor houdt even in(acculampje gaat branden) en vervolgens trekt hij gewoon weer door.
In beide gevallen geldt dat je nooit weet wanneer het gebeurt.
Als laatste wil ik het volgende nog even toevoegen:
Als ik met dit heerlijke weer in de auto op de snelweg mijn airco aanzet, dan begint de auto wat te schokken, hij loopt niet echt lekker zeg maar. Ik kan dit verhelpen door de verlichting van de auto uit te zetten.
Ik hoop dat iemand een idee heeft wat er eventueel mis zou kunnen zijn met mijn autootje.
Met vriendelijke groet,
Filip
11 jaar
Laadspanning controleren, alle plus en massaverbindingen in motorruimte controleren, accupolen controleren, en als dat allemaal in orde is, zou ik de alternator laten testen-reviseren. Hoeveel kilometers heeft wagen gelopen ?
Einstein Brain,
Erg bedankt voor je oplossing. Het probleem was een loszittende pluskabel op de accu. Waarschijnlijk een keertje gebeurt tijdens het overstarten van een andere auto. Ik heb ook nog even een stukje slang van ø8 mm vervangen op het luchtfilterhuis, deze was namelijk erg poreus.
De auto rijdt weer als een zonnetje.
Probleem opgelost!! Iedereen erg bedankt voor hun reactie's
Met Vriendelijke groet,
Filip
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar