BMW 5-Serie: BMW E60 525d Gasklep stand "A" defect

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 525d

Hallo iedereen,

Bij ons thuis hebben we een 2004 BMW 525dA E61 die de laatste tijd wat moeilijk doet.

Het probleem:

2 weken geleden reed ik met de wagen en plotseling trok de wagen niet meer op tussen 2000-3000 toeren/min. Eerst dacht ik dat de luchtmassameter weer was kapot gegaan (bij de aankoop was hij al een keer vervangen geweest). Vlug naar een garage gereden en bij uitlezing bleek de enige fout die nog overbleef dit te zijn:

"Gasklep stand "A" defect"

De raad gekregen om bij BMW langs te gaan omdat zij meestal de problemen van deze modellen uit het hoofd kennen.

Diagnose van de werkplaatschef: misschien is de turbo kapot

Dit vond ik heel bizar omdat de wagen soms nog normaal optrekt zoals het moet en je hoort toch degelijk dat een turbo kapot is als dit het geval zou zijn.

Soms trekt de wagen dus normaal op zonder enig probleem en na ongeveer 10 km reageert de motor niet als je het gaspedaal indrukt (vanaf 3000 toeren/minuut gaat hij dan wel weer vooruit)

Heeft iemand weet van zo'n probleem?

Ondertussen heb ik de EGR-klep gekuist (die zat volledig onder de roet) maar nog altijd geen resultaat...

davidP

Geplaatst door davidP (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Weet je het nummer van de foutcode?

davidP (0), 12 jaar geleden

Het nummer weet ik helaas niet meer.

Het enigste dat ik nog weet: gasklep stand "A" defect.

Dit zijn de mogelijke die ik gevonden heb maar in het Engels:

P1519 "A" Camshaft Position Actuator Bank 1

P1522 "A" Camshaft Position Actuator Bank 2
P1523 "A" Camshaft Position Actuator Signal Low Bank 1
P1524 "A" Camshaft Position Actuator Signal High Bank 1
P1525 "A" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 1
P1526 "A" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 2
P1527 "A" Camshaft Position Actuator Control Circuit Signal Low Bank 1
P1528 "A" Camshaft Position Actuator Control Circuit Signal High Bank 1

P1551 "A" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 1
P1552 "A" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 1
P1556 "A" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 1


P1569 "A" Camshaft Position Actuator Control Open Circuit Bank 2
P1580 Throttle Valve Mechanically Stuck

oldford (0) PRO, 12 jaar geleden

Gasklep stand en een nokkenas steller lijken mij 2 totaal verschillende dingen.
Misschien toch maar bij BMW laten uitlezen?
En of het dan een "gasklep" of een "gaspedaal" stand is maakt ook nogal wat uit.

davidP (0), 12 jaar geleden

Vandaag naar de garage geweest en deze foutcodes gevonden:

P2620 Gasklepstand uitgangscircuit/open
P1253 Schotpositie turbocompressor (onderbreking)

Patje8412 (0) PRO, 12 jaar geleden

Regelklep turbo defect, variabele gedeelte turbo die af en toe blijft hangen....

Koenhen (0), 10 jaar geleden

Vraag aan Patje 8412:

in bijgevoegd topic had ik ook een vraag geformuleerd ivm vermogen/koppelverlies in het middengebied.
Kan dit dezelfde oorzaak zijn? Ik heb wel geen enkele foutcode staan die iets met motor te maken heeft.


http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...

Alvast bedankt voor uw info.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.