auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie 2006: BMW e91, in ene geen spanning meer

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: N52B30A, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 190

Hulp gezocht.

Betreft een BMW e90 330i station 2006. Welke ik nu een paar dagen in het bezit heb.

Hiermee heb ik het volgende probleem.

Terwijl ik een rotonde opreed, viel de auto in ene af. Geen spanning, maar na een seconde of 5 weer wel en startte de auto weer.

Thuis gekomen de spanning van de accu gecontroleerd.
12,8 volt zonder draaiende motor.
13,8 (of 14,8) volt met draaiende motor.
Lijkt mij dat de accu nog goed is...

Maar nu het volgende:
Wanneer ik de sleutel (fob heet dat geloof ik) in het contact (foblezer) plaats, en op de startknop druk. Dan valt in ene de spanning weg.
De auto wilt uiteraard niet meer starten.

Wanneer de auto spanningsloos is, meet ik maar 2,6 volt over de accu.
Alle spanningen gemeten in het motorruim.

De 1e keer had ik in ene wel weer spanning, en kon ik de auto gewoon gebruiken.
Nu, een dag later, en voor de 2e keer, heb ik dat geluk niet. Auto blijft spanningsloos, en de fob zit nog steeds in de lezer.

Iemand die mij in de goede richting kan sturen van een oplossing.

Alvast bedankt,
Michael

Geplaatst door

Mdannyk (60)

al 1 dag lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lijkt me vreemd en bijna onmogelijk dat de accu op het ene moment 2.6 v geeft en even later weer 12 .8v.
Je meet neem ik aan op de polen zelf.
Accu kan inwendig een breuk hebben , dit is simpel met een belastingstest van de accu te constateren.
Accu klemmen zitten goed vast ?
Geen defect aan piro ontsteking of zekeringen ?

Gemeten in de motorruimte, dus niet op de accu zelf. Deze zit in de kofferbak ruimte, en de achterklep is niet te openen zonder spanning.
Via het wegklappen van de achterbank ook niet, omdat dan de gastank weer in de weg zit.

Mdannyk 60

1 dag

Dan klep open zetten en storing reproduceren en meten door 12v op de testpunten te zetten onder de motorkap en kijken of je terug spanning hebt om de klepbopen te maken.

Is niet gewoon de massakabel tussen bak en carrosserie (bijna) gebroken?

Opgelost!

Vanmorgen met de ANWB weer spanning op de auto gezet, zodat de achterklep geopend kon worden.

De accu gecheckt, en hierbij kwam het probleem al snel naar voren...de accu(min)pool zat gewoon los.
Met als gevolg dat er een wel/niet situatie qua spanning was.

De accupool vastgezet, en tot nu toe geen last meer van de storing gehad.
Dus voorzichtig positief.

Bedankt iig voor het meedenken.

Mdannyk 60

2 uur

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-Serie of stel zelf een nieuwe vraag.