auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie 2007: Misfire cilinder 4

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorcode: N52B25A, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 160

Een paar weken geleden ineens een onregelmatig lopende 6 cilinder. Was op de snelweg , blok warm. Na enkele minuten weer regelmatige loop. ‘s avonds uitgelezen: misfire cilinder 4

Vervolgens nog 3x misfires gehad , alleen op cilinder 4. Met redelijk warm blok, vaak bij iets meer gas geven tot ca 3000 toeren. Na een paar minuten weer weg, auto loopt weer goed. Wel wat matige pit tussen de 1500 en 2200 toeren

6 nieuwe bobines geplaatst, auto voelt weer een stuk frisser en vlotter.

Nu na een weer een misfire op cilinder 4. Zelfde foutcode


Bougies zijn 20k km oud, OEM BMW bougies. Bobines van Delphi.

Schachten van de bobines waren schoon

Waar nu verder te kijken? Bougies vervangen? Injector slecht? Of toch iets van olie lekkage via kleppendekselpakking (50k km oud)

Auto heeft 243000km gelopen

Geplaatst door

thomth (65)

al 1 dag lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Hallo
Heb je een zwarte motorafdekking of een zilvere?
Bij de zwarte heb je hoge druk injectoren..die gaan nog wel eens, je zou de injector van betreffende culinder kunnen wisselen met een andere cylinder, dat is snel gedaan (haal de bobines eruit die kunnen niet tegen benzine!) en doe het met koude motor.
Bij de oudere zilveren deksel motoren kan het een vervuiling zijn, of een disa klep is afgebroken..beiden meegemaakt.

CvdK 90

1 dag

Heb een zilveren, disa kleppen zijn vervangen. Net als carterventilatie

thomth 65

1 dag

Na 20.000 kan er ook wel een bougie de geest geven , meet eens compressie

Ik denk dat ik dan preventief maar de bougies ga vervangen

thomth 65

1 dag

Ik vermoed dat het misschien met de klepseals te maken heeft. De auto is de laatste weken ineens meer olie gaan verbruiken. Ook blauwe walm na stationair draaien vanmiddag. Bij optrekken vanmiddag flinke rookwolk en weer misfire

thomth 65

20 uur

Kom ik toch terug op compressie meten en lektest .
Klepseal is goed mogelijk maar dan is de geleider waarschijnlijk ook uitgesleten.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-Serie of stel zelf een nieuwe vraag.