BMW 5-Serie: Bmw loopt warm?

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2000cc

Hallo kan iemand ons helpen met deze probleem?
De wagen had een lekke koppakking dus werd de culas gevlakt en werd de pakking ook vervangen.
De eerste 3 weken geen probleem maar daarachter begon de wagen te overhitten...Bij bmw met de hoofdmechanieker gesproken en die zei dat deze wagens zeer moeilijk waren om te ontluchten.
Ik kreeg het advies om de wagen een nachtje te laten staan met een krik vooraan onder de wagen en volgende dag te ontluchten...(Snuit in de lucht).
Dit advies gevolgd en de wagen reed weer een paar weken zonder problemen...
En nu terug hetzelfde probleem?
Vandaag nogmaals ontlucht en het probleem is terug opgelost maar ik vrees dat het probleem zich nog is gaat voordoen na enkele dagen of weken?


Alvast bedankt.

Esco54

Geplaatst door Esco54 (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Raak je ook koelvloeistof kwijt in de tijd dat het goed gaat? Kop ook laten afpersen toen de koppakking werd vervangen?

gr Martin

Esco54 (0), 13 jaar geleden

Ja kop is afgeperst geweest...Een beetje water die langs het radiatordop ontsnapt wanneer de motor warm loopt.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Wat ik bedoel is als je hem moet ontluchten zit er dan ook teweinig vloeistof in het tankje? Ontluchting is inderdaad lastig maar als dat het probleem is dan zou je daar gelijk last van moeten hebben.
Denk dat je het koelsysteem moet laten afpersen om er zeker van te zijn dat je geen vloeistof verliest. Een klein lekje kan een probleem worden na een paar weken.

gr Martin

Esco54 (0), 13 jaar geleden

Tijdens het ontluchten heb ik toch 2-3 liters moeten bijvullen voor dat het water begon uit te lopen uit de ontluchtingsventieltjes?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Dat is wel erg veel, maar lekt hij nu bij de dop ( overloop ) ?

Zijn na een rit de slangen ook keihard ?

Als hij nergens lekt, nogmaals met een CO snuffelaar controleren of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten, een gescheurde kop zie je ook regelmatig..

Esco54 (0), 13 jaar geleden

Ok we hebben vandaag met een CO sneffelaar getest en alles was normaal?
Een lek hebben we nog niet kunnen vaststellen.

Esco54 (0), 13 jaar geleden

Hallo we hebben net gezien dat de visco koppeling van de wagen stuk is...als de wagen stationair draait kun je deze tegenhouden met de hand.
Dit wil toch zeggen dat ie stuk is of niet?
Kan het daardoor zijn dat er water ontbreekt na een paar dagen rijden?

Thanks.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Als de visco zijn werk niet goed doet (En dat is meestal zo als je hem warm met de hand kunt tegen houden) dan wordt ie warm als ie stationair staat te draaien. Onder het rijden heb je geen ventilator nodig.

gr Martin

Esco54 (0), 13 jaar geleden

Maar ik heb horen zeggen dat wanneer de visco koppleing bij benzine wagens niet draait de wagen dan het water naar buiten probeert te krijgen?
Kan het daarom zijn dat de wagen 2x 3 weken zonder problemen rijdt na het ontluchten en bijvullen?

Thanks.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Een auto heeft geen ventilator nodig als ie rijd. Je kunt rustig rond rijden zonder ventilator zolang je maar niet te lang stil staat. Het water gooit ie eruit als je teveel druk in je systeem krijgt. Dat kan door lucht komen of door een te hoge temperatuur. Zoals ik je al eerder zei, je moet het systeem laten afpersen om zeker te zijn dat er geen lekkage meer is.

gr Martin

Esco54 (0), 13 jaar geleden

En kunnen ze het systeem afpersen zonder iets te demonteren?
Hoe gebeurt zoiets?

Thanks.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Dop van de radiateur eraf. Pomp erop en kijken of de druk terug loopt of dat het koelsysteem begint te lekken.

gr Martin

Esco54 (0), 13 jaar geleden

Sorry om zoveel vragen te stellen...Wat kunnen we eventueel constateren na het afpersen?

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Hmmm of ie lekt. Soms kun je lekkage niet zien en verdampt het onder het rijden Als het over de motor loopt. En omdat je zegt dat het pas na een aantal weken een probleem wordt ie het lek als het er is maar klein.

gr Martin

De student (0), 13 jaar geleden

Die auto 's hebben soms last van defecte waterpomp.Bij langzaam of stilstaand water kookt het.

onnut (0), 13 jaar geleden

extra ventilator draait niet wanneer airco aan staat? raken ze ook vaker overhit, en idd de visco slecht. nieuwe visco houd je ook zo tegen met de hand maar met iets meer weerstand..

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.