Beste lezers
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bert
Het is altijd even zoeken bij dit soort dingen,zou hem eens op de brug zetten en alles aan de achterkant laten inspecteren,wat ook nog wel eens voorkomt is dat het onderstel ( de achter ophanging ) uit de carosserie scheurt,precies daar bij de 4 punten waar hij mee vast zit.
Het gebeurt wel vaker bij de E36 en E46 en dan heb je ook ongeveer dezelfde klachten die je nu omschrijft..het hoeft natuurlijk niet,maar het kan wel.
Is die bonk ook te horen als je achteruit gereden hebt,en dan weer vooruit optrekt ?
Gr Stefan
Beste Stefan,
Bedankt voor je reactie.
De bonk is niet te horen als ik niet schakel. Ik kan gas geven, los laten en opnieuw gas geven zonder dat de bonk hoorbaar is.
Ook kan ik achteruit rijden en als ik hem dan terugzet in zijn 1 dan hoor ik de bonk, maar heb de koppeling nog ingedrukt dus de auto rijdt nog achteruit. Als ik dan de koppeling los laat om hem vooruit te laten rollen is er geen bonk.
Ik heb inderdaad veel gelezen over gescheurde subframe en versleten rubbers of hardyschijf maar dan zijn de klachten volgens mij anders (voor zover ik heb kunnen lezen).
De BMW dealer heeft de auto voor deze klacht op de brug gehad en heeft alle ophangingen nagelopen, maar deze bleken in orde. Hij kon mij niet precies vertellen waar het vandaan kwam, hij vertelde dat ik met de cardan moest beginnen maar wist het niet zeker.
Zelf denk ik niet dat het aan het cardan ligt. Dit is ook bevestigd door 2 garages die speling op het cardan hebben gecontroleerd en deze valt binnen de normen van de M3.
Als ik heel rustig schakel kan ik het geluid beperken of zelfs laten verdwijnen maar dan moet ik heel rustig de versnellingen schakelen.
Gr Bert
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar