Beste mensen,
Ik heb een BMW 1-serie uit 2006 waar normale koplampen in zaten. Ik heb hier originele xenon koplampen in laten zetten (met H8 dagrijverlichting). De xenon laten coderen en het werkt prima. Ook de grootlicht werkt (klepje dat naar beneden gaat bij de xenon). De stadslicht werkt echter niet. Het valt namelijk uit na ongeveer 10 seconden en geeft een storing. Voorheen trok het stadslichtje 5W. De huidige stadslicht trekt 35W.
Mijn vraag: Is het mogelijk om de computer in te leren om de 35W H8 te accepteren?
Ik heb er als oplossing led H8 erin zitten met een weerstand, en dat accepteert hij wel, alleen is de lichtopbrengst minimaal vergeleken met de halogeen H8.
Hopelijk kunnen jullie mij hieruit helpen!
Gr. Neo
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou het toch eerst eens bij de dealer vragen, die zouden je moeten kunnen vertellen of dat spul ook voor
deze functie gecodeerd kan worden, dat zou de simpelste oplossing zijn.
Maar goeie kans dat dat niet mogelijk is, gaat toch wel even wat meer stroom lopen door diverse componenten
die daarop niet berekent zijn.
Als het niet kan, zelf iets maken met 2 relais?
Oiram
De dealer zegt: Het is alleen mogelijk i.c.m. een beenruimtemodule en nieuwe achterlichten uit het nieuwe model.
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn om een weerstand of iets dergelijk ertussen te zetten. De H8 LED pakt hij wel die een weerstand ertussen heeft. Ik weet alleen niet hoeveel watt de LED trekt i.c.m. de weerstand.
Als ik de H8 Halogeen 35W met een weerstand zo kan afstemmen zoals de LED, zou de computer het wel accepteren denk ik. Alleen weet ik niet hoe ik dit moet meten.
Kent iemand hier een adres die dit goed kan?
Mijn dank ik groot als de oplossing nabij is!
14 jaar
Misschien is het makkelijker om je stadslicht via een relais te schakelen die aangestuurd wordt door de voeding van je oude stadslicht en dan daarbij een weerstand om de computer te laten denken dat dat er een 5w lampje in zit. Je moet dan de weerstand meten van een normaal 5w lampje.
Slecht nieuws. Ik heb bij iemand de computer laten uitlezen en geeft een kortsluiting aan bij de stadslichten. De H8 35W heeft het deeltje op de beenruimtemodule waarschijnlijk doorgebrand. Dat is de reden waarom de stadslichten (dagrijverlichting) het niet meer eventjes doen bij het opstarten.
Het werd me aangeraden om bij de BMW dealer langs te gaan om te kijken wat ik exact nodig heb om van een gewone verlichting om te bouwen naar de Xenon versie met dagrijverlichting. Hoogstwaarschijnlijk een speciale beenruimtemodule die de dagrijverlichting ondersteund en misschien de achterlichten vervangen naar de nieuwste versie met LED.
Misschien kan ik voor de achterlichten wel de relais met weerstand ertussen zetten zoals jullie dat zeggen, maar is de verlichting dan niet te zwak?
Gr. Neo
14 jaar
Als je het zo aansluit zoals ik hierboven vermeld, dan moet je met een nieuwe regeleenheid niet meer het probleem krijgen wat je nu had. Er wordt dan niet meer stroom afgenomen dan dat er origineel bij jouw auto werd gedaan.
als je toch al een nieuwe regeleenheid moet kopen ...koop dan gelijk de goeie voor je nieuwe type lampen dan hoef je niet meer vanalles in elkaar te knutselen...
bij de dealer is het altijd een set : koplampen/achterlichten/moduul en dan ombouw programmeren > orgineler kan gewoon niet > prijzig maar dan is het ook 100punten.
14 jaar
Klopt, dat was ik ook van plan, maar wil niet te duur uit komen. De achterlichten vind k dan wat overbodig omdat deze rond de 500/700 euro kosten, een relais en weerstandje lijkt me dan een stuk goedkoper ;) Ik ga informeren wat de mogelijkheden zijn.
Thanks!!
14 jaar
Als je de originele verlichting erin hebt gaat dat stadslicht dan ook uit.?
oiram
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 1-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar