👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Auto houd in en loopt onregelmatig stationair. Ik heb hem aan de tester gezet en krijg de stoirng DDE regelaar regelmatig toerental.
Bij koude motor slaat de auto mooi op 6 aan en loopt mooi rond. Omdat de berijder aangaf dat hij soms wel/soms niet er last van heeft, ga ik eigenlijk niet uit van een mechanisme storing
Op basis daarvan heb ik 2 testen uitgevoerd
Compensatie test: hierbij zien we duidelijk dat cilinder teveel moet compenseren
Een compressie test, waarbij juist cilinder 6 opvalt omdat die het laagste starttoerental heeft.
De tester geeft aan dat ik op basis daarvan bij cilinder 6 moet gaan kijken, maar is dat dan ook de oorzaak dat cilinder 1 teveel compenseert ?
Er is geen storing opgeslagen van een injector. Om de injectoren te testen heb je een speciale adapter nodig (die ik niet heb).
Ik heb ook nog een test gedraaid met de stekker van de injector van cilinder 1 losgekoppeld en het lijkt er op dat deze injector de dader is want de compensatie waardes zijn nagenoeg hetzelfde als met de stekker aangesloten. Als de stekkers injector van 1 van de andere 5 cilinders er af haal zie ik duidelijk dat de compensatie waardes wijzigen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je geen mogelijkheid om de retouropbrengst te vergelijken. Als injector 1 teveel retour geeft, dan compenseert hij meer lijkt me en is die de boosdoener. Injectoren komen namelijk nogal eens voor bij deze motoren.
De verstuiver van cilinder 1 was inderdaad de boesdoender.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.
7 jaar