auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW X5 2008: Roetfilter regenereren/ gloeiboufies

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: 306D5, Motorinhoud (cc): 3000, Vermogen (kw): 210

Heb wat verder gezocht hier en daar maar die gloeibougies zijn wel belangrijk om te snelle vervuiling te voorkomen, maar kunnen niet de oorzaak zijn dat hij niet regenereert.

Lees veel over een thermostaatprobleem en met de scanner de temperatuur eens gemonitoord tijdens het rijden. Blijkt dat deze in de bebouwde kom mooi naar 85 -90 graden gaat, maar naar 65 graden daalt als ik op de snelweg 130-150 km ga rijden.

En beneden de 75 graden regenereert hij ook niet dus dat is vermoeden we de oorzaak.

Dus eerst maar eens de thermostaat vervangen.

Geplaatst door

Robbie Jensema (0)
badge

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Tijdens rijden komt op een gegeven moment een roetfiltersymbool in beeld en de melding dat hij service nodig heeft. Bij uitlezen komt er uit dat het roetfilter geregenereert m,oet worden. Hebben dit geprobeerd maar kan niet vanwege foutcodes die erin staan. Dit betreft een probleem met 5 van de 6 gloeispiralen. We hebben deze alle 6 vervangen hoewel er maar er 4 stuk.waren.

Nu blijft er een fout op gloeibougie 3 rn 5. en kan er nog geen regeneratie gestart worden.

Iemand een idee of dit van deze fout op de gloeibougies komt en hoe het kan dat er een foutcode op de gloeibougie 3 en 5 komt terwijl ze alle 6 vernieuwd zijn?

Probleem opgelost. Genereert nu weer en storing komt niet mee terug. Was dus de thermostaat die de oorzaak was van het niet genereren.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW X5 of stel zelf een nieuwe vraag.