BMW Z3 1997: BMW Z3 Brandstofmeter stuk

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 85

20L benzine in tank, lampje benzinemeter blijft branden, bij een reset is lampje uit, meter gaat langzaam van vol naar 1/4 en valt dan plots naar nul. lampje brand terug.
moet benzinemeter volledig worden vervangen?

robmarc

Geplaatst door robmarc (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW Z3? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

kaleido 1 (2140) PRO, 10 maanden geleden

Denk dat je het moet zoeken in de benzinetank , zou eerst het vlottergebeuren eens controleren.
.

mod64 (0) PRO, 10 maanden geleden

Het sensor element in de tankvlotter maakt slecht kontakt. Je noemt 20L in de tank, wat gebeurt er als de tank leger raakt?

mod64 (0) PRO, 10 maanden geleden

.

robmarc (0), 10 maanden geleden

Beste,
Bedankt, als de tank volledig leeg doet hij juist het zelfde. na af koppelen van batterij en terug aansluiten langzaam van vol naar ongeveer 1/4 en dan valt hij plots op nul stand.

mod64 (0) PRO, 10 maanden geleden

Het resetten zoals u beschrijft hoort bij een slecht kontakt of zeer lage weerstand.
Het is een bewuste keuze van autofabrikanten om bij een onderbreking of zeer lage weerstand de brandstof meter op reserve te zetten en niet op vol. In het geval van vol zou u veel te laat in de gaten krijgen dat er een probleem met de tankvlotter is.
U zou even een controlemeting met een diagnosetool kunnen laten uitvoeren om dan vast te stellen dat de rest van de auto in orde is, de vlotter een afwijkende waaarde heeft en er een plan van aanpak komt om de vlotter te vervangen.

robmarc (0), 10 maanden geleden

bedankt, je bedoelt waarschijnlijk slecht contact en een zeer hoge hoge weerstand. In dit geval kan er best bv een barst in het plaatje zijn. Dit kan ik wel na meten als ik hem demonteer. Zijn die plaatjes afzonderlijk verkrijgbaar?

mod64 (0) PRO, 10 maanden geleden

Ik bedoel slecht kontakt en hogere weerstand, een open verbinding is oneindige weerstand wat de meter ook naar laag doet bewegen.

mod64 (0) PRO, 10 maanden geleden

De keramische plaatjes met opegdampte koolstofsporen zijn niet los verkrijgbaar. Er is ook tegendeel, de sleeparmen, die,kunnen ook ingesleten zijn.
Het is een dubbel uitgevoerd systeem, twee sleepkontakten met twee koolstofsporen. Dus als beide slecht zijn is er echt wel degradatie. Misschien de vlotter eruit halen en goed schoonmaken, ook de kontaktvlakken (goudkleurige armpjes) reinigen, beide met alcohol. Dan voordat je inbouwt even met de multimeter de weerstands afname ( leeg is hoge weerstand, vol is lage weerstand) meten als je de vlotterarm heel langzaam beweegt,

robmarc (0), 9 maanden geleden

Ik heb ondertussen de benzinemeter uitgebouwd en opgekuist, de weerstanden gemeten, terug ingebouwd, 15 liter benzine bijgevuld, meet nu een weerstand van ongeveer 200 ohm, batterij terug aangesloten, maar bij contact gaat meter naar max om dan langzaam te zakken en op ongeveer 1/3 valt hij naar nul. hij blijft op 0 stand hangen. waarom vertaald hij die 200 ohm niet in een meterstand?

mod64 (0) PRO, 9 maanden geleden

Twee mogelijke oorzaken:

1. Massa van de brandstoftankvlotter is onderbroken in de draaiboom
2. Voedingsregelaar 5V in instrumentenpaneel is defect.

    Ik bedoel draadboom (kabelboom) - mod64 (0) PRO, 9 maanden geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Z3 of stel zelf een nieuwe vraag.