close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW Z3 1997: BMW Z3 Brandstofmeter stuk

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 85

20L benzine in tank, lampje benzinemeter blijft branden, bij een reset is lampje uit, meter gaat langzaam van vol naar 1/4 en valt dan plots naar nul. lampje brand terug.
moet benzinemeter volledig worden vervangen?

Geplaatst door

robmarc (100)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Denk dat je het moet zoeken in de benzinetank , zou eerst het vlottergebeuren eens controleren.
.

Het sensor element in de tankvlotter maakt slecht kontakt. Je noemt 20L in de tank, wat gebeurt er als de tank leger raakt?

mod64 40
badge

1 jaar

.

mod64 40
badge

1 jaar

Beste,
Bedankt, als de tank volledig leeg doet hij juist het zelfde. na af koppelen van batterij en terug aansluiten langzaam van vol naar ongeveer 1/4 en dan valt hij plots op nul stand.

robmarc 100

1 jaar

Het resetten zoals u beschrijft hoort bij een slecht kontakt of zeer lage weerstand.
Het is een bewuste keuze van autofabrikanten om bij een onderbreking of zeer lage weerstand de brandstof meter op reserve te zetten en niet op vol. In het geval van vol zou u veel te laat in de gaten krijgen dat er een probleem met de tankvlotter is.
U zou even een controlemeting met een diagnosetool kunnen laten uitvoeren om dan vast te stellen dat de rest van de auto in orde is, de vlotter een afwijkende waaarde heeft en er een plan van aanpak komt om de vlotter te vervangen.

mod64 40
badge

1 jaar

bedankt, je bedoelt waarschijnlijk slecht contact en een zeer hoge hoge weerstand. In dit geval kan er best bv een barst in het plaatje zijn. Dit kan ik wel na meten als ik hem demonteer. Zijn die plaatjes afzonderlijk verkrijgbaar?

robmarc 100

1 jaar

Ik bedoel slecht kontakt en hogere weerstand, een open verbinding is oneindige weerstand wat de meter ook naar laag doet bewegen.

mod64 40
badge

1 jaar

De keramische plaatjes met opegdampte koolstofsporen zijn niet los verkrijgbaar. Er is ook tegendeel, de sleeparmen, die,kunnen ook ingesleten zijn.
Het is een dubbel uitgevoerd systeem, twee sleepkontakten met twee koolstofsporen. Dus als beide slecht zijn is er echt wel degradatie. Misschien de vlotter eruit halen en goed schoonmaken, ook de kontaktvlakken (goudkleurige armpjes) reinigen, beide met alcohol. Dan voordat je inbouwt even met de multimeter de weerstands afname ( leeg is hoge weerstand, vol is lage weerstand) meten als je de vlotterarm heel langzaam beweegt,

mod64 40
badge

1 jaar

Ik heb ondertussen de benzinemeter uitgebouwd en opgekuist, de weerstanden gemeten, terug ingebouwd, 15 liter benzine bijgevuld, meet nu een weerstand van ongeveer 200 ohm, batterij terug aangesloten, maar bij contact gaat meter naar max om dan langzaam te zakken en op ongeveer 1/3 valt hij naar nul. hij blijft op 0 stand hangen. waarom vertaald hij die 200 ohm niet in een meterstand?

robmarc 100

1 jaar

Twee mogelijke oorzaken:

1. Massa van de brandstoftankvlotter is onderbroken in de draaiboom
2. Voedingsregelaar 5V in instrumentenpaneel is defect.

mod64 40
badge

1 jaar

Ik bedoel draadboom (kabelboom)

mod64 40
badge

1 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Z3 of stel zelf een nieuwe vraag.