20L benzine in tank, lampje benzinemeter blijft branden, bij een reset is lampje uit, meter gaat langzaam van vol naar 1/4 en valt dan plots naar nul. lampje brand terug.
moet benzinemeter volledig worden vervangen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk dat je het moet zoeken in de benzinetank , zou eerst het vlottergebeuren eens controleren.
.
Het sensor element in de tankvlotter maakt slecht kontakt. Je noemt 20L in de tank, wat gebeurt er als de tank leger raakt?
Beste,
Bedankt, als de tank volledig leeg doet hij juist het zelfde. na af koppelen van batterij en terug aansluiten langzaam van vol naar ongeveer 1/4 en dan valt hij plots op nul stand.
1 jaar
Het resetten zoals u beschrijft hoort bij een slecht kontakt of zeer lage weerstand.
Het is een bewuste keuze van autofabrikanten om bij een onderbreking of zeer lage weerstand de brandstof meter op reserve te zetten en niet op vol. In het geval van vol zou u veel te laat in de gaten krijgen dat er een probleem met de tankvlotter is.
U zou even een controlemeting met een diagnosetool kunnen laten uitvoeren om dan vast te stellen dat de rest van de auto in orde is, de vlotter een afwijkende waaarde heeft en er een plan van aanpak komt om de vlotter te vervangen.
bedankt, je bedoelt waarschijnlijk slecht contact en een zeer hoge hoge weerstand. In dit geval kan er best bv een barst in het plaatje zijn. Dit kan ik wel na meten als ik hem demonteer. Zijn die plaatjes afzonderlijk verkrijgbaar?
1 jaar
Ik bedoel slecht kontakt en hogere weerstand, een open verbinding is oneindige weerstand wat de meter ook naar laag doet bewegen.
De keramische plaatjes met opegdampte koolstofsporen zijn niet los verkrijgbaar. Er is ook tegendeel, de sleeparmen, die,kunnen ook ingesleten zijn.
Het is een dubbel uitgevoerd systeem, twee sleepkontakten met twee koolstofsporen. Dus als beide slecht zijn is er echt wel degradatie. Misschien de vlotter eruit halen en goed schoonmaken, ook de kontaktvlakken (goudkleurige armpjes) reinigen, beide met alcohol. Dan voordat je inbouwt even met de multimeter de weerstands afname ( leeg is hoge weerstand, vol is lage weerstand) meten als je de vlotterarm heel langzaam beweegt,
Ik heb ondertussen de benzinemeter uitgebouwd en opgekuist, de weerstanden gemeten, terug ingebouwd, 15 liter benzine bijgevuld, meet nu een weerstand van ongeveer 200 ohm, batterij terug aangesloten, maar bij contact gaat meter naar max om dan langzaam te zakken en op ongeveer 1/3 valt hij naar nul. hij blijft op 0 stand hangen. waarom vertaald hij die 200 ohm niet in een meterstand?
1 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW Z3 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar