auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: bougiekabels BMW e34 M40

Bouwjaar: 1991, Brandstof: LPG, Motorcode: M40

Eerder al vermelde ik in een topic dat men wagen stotterd als hij warm is, ben al iets verder nu
Wanneer ik op lpg rijd heb ik dat als hij warm staat maar op benzine niet, naar lpg dealer geweest en LPG is nix mis mee
Volgens hem ligt het aal de ontsteking omdat LPG gevoeliger is aan ontstekingsproblemen en benzine verbrand makkelijker
Nu heb ik al 4 nieuwe bougies gezet en wat ik ondervonden heb is dat de 4e bougie als ik met draaiende motor de kop eraf haal dat de motor niet lager draait ofzo
Je hoort wel ontstekiing maar is minder dan bij de andere cyl.
Nu denk ik dat die kabel mss defect kan zijn maar op de 4e kabel is bij BMW zo een ring op en daar komt een andere kabel ,(niet bougiekabel) op en wou weten voor wat die dient en of dat evt mag weg gelaten worden en een gewone kabel gemonteerd worden?

Dank bij voorbaat

Andere topic is hier

http://81.26.209.49/~problemcar/viewtopi...

Geplaatst door

shady (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De speciale kabel is zeker nodig voor de Motronic.

De M40 loopt zonder problemen 100.000-en km op LPG, wel normaal onderhoud voor de M40 nodig natuurlijk zoals om de 40.000 distributieriem, en ...

Ik denk dat de jouwe op LPG bij lage toeren gewoon te arm loopt.

Harald4118 0

17 jaar

De lpg verdeler heeft gekeken maar aan de lpg is niets op te merken, is begonnen het probleem toen ik een km of 10 in 2e en 3e versnelling moeten blijven rijden heb, motor is ietsje warmer geworden dan normaal dan, vandaar dat ik denk aan de bougiekabels, de 4e cyl reageerd minder als de bougiekabel losgekoppeld word bij draaiende motor.

shady 0

17 jaar

ik heb eenzelfde probleem voor,
garagist vermoed ook dat het aan de bougiekabels zou liggen, bougies heeft hij getest en geven het probleem niet...

evow 0

17 jaar

Het is net het gevoel of je de motor met water schoongemaakt heb en er nog beetje water in de delco zit, maar pruttelt alleen als je de wagen in beweging brengt, dus als je de motor belast
Eens die weg is dan is het probleem weg en rijd ie prima, en op stationair toerental hoor je ook dat de motor niet echt zuiver draait, net of een beetje van 1 cilinder ontbreekt

shady 0

17 jaar

[quote=shady]Het is net het gevoel of je de motor met water schoongemaakt heb en er nog beetje water in de delco zit, maar pruttelt alleen als je de wagen in beweging brengt, dus als je de motor belast
Eens die weg is dan is het probleem weg en rijd ie prima, en op stationair toerental hoor je ook dat de motor niet echt zuiver draait, net of een beetje van 1 cilinder ontbreekt[/quote]
klotp exact wat je zegt;)

ik ben in afwachting van die nieuwe kabels, ik laat je het resultaat horen.

evow 0

17 jaar

ik heb al beetje rondgekeken en kan een delco kap en bougiekabels hebben voor 50 euro, toch heb ik het goevoel dat het ergens anders kan liggen ook, want als de motor koud is heeft hij dat niet, alleen bij warme motor....

shady 0

17 jaar

garagist meld me dat ik ook de delco (of was het de delco kap) ook zou moeten vervangen,
kostprijs +- 250 euro..

groet

evow 0

17 jaar

[quote=evow]garagist meld me dat ik ook de delco (of was het de delco kap) ook zou moeten vervangen,
kostprijs +- 250 euro..

groet[/quote]
Ik heb gisteren occasie delco met de bougiekabels gaan halen en probleem is opgelost, wagen rijd weer prima

Evow, als het ook bij jou om een 518 M40 motor gaat dan heb ik hier een link voor je van iemand die een zo goed als nieuwe delco kap verkoopt voor 40 euro, 250 euro vind ik wel wat veel..
http://www.2dehands.be/nieuwe-delco-voor.....


groetjes
Michel

shady 0

17 jaar

hey
Michel bedankt voor jouw tip, maar ik heb een 316i (e36?)

groet, olivier

evow 0

17 jaar

zolang het maar een M40 motor is is dat hetzelfde,mijne delcokop en bougiekabels zijn van een 3 serie E30 dus. denk niet dat daar verschil opzit op de 1600 en 1800 motor qua ontsteking, het zijn allebei M40 types.

shady 0

17 jaar

oh dat wist ik niet, dan zal ik dit even aan men garagist voorstellen!
bedankt voor de tips!

evow 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.